Course Syllabus
Contenuti sintetici
L’insegnamento si propone di sviluppare nello studente la comprensione dell’approccio al trattamento alla neurolesione e l’utilizzo di ausili e protesi per lesioni del sistema nervoso oltre che la conoscenza delle nuove tecnologie disponibili. Si propone quindi di preparare lo studente in maniera approfondita ad affrontare il trattamento neuromotorio fisioterapico delle suddette sindromi sia in termini di abilità tecnico professionali che di capacità relazionali, utilizzando tutti strumenti di valutazione oggettivi, nell’ottica dell’ integrazione dei vari approcci terapeutici in ambito della Fisioterapia nelle neuro lesioni congenite o acquisite, con particolare riferimento all’EBP e ai contesti clinici, assistenziali e ai bisogni della persona ( ICF).
Modalità didattica
Lezioni frontali ed esercitazioni
Periodo di erogazione dell'insegnamento
Primo semestre
Modalità di verifica del profitto e valutazione
Quiz a risposta singola con 5 risposte di cui una sola esatta
Domande a Risposta Aperta
Prova orale su valutazione dei docenti
Orario di ricevimento
Su appuntamento
Contents
After completing this course the student will be able to assess the person with disabilities derived from lesion of the nervous system and be able to perform evaluation tests and techniques for functional recovery that are consistent with the rehabilitation of the person. Moreover the recent available technologies will be presented. The course aims at developing the students' understanding of the approach to treatment of the person affected by neural lesion and the use of assistive devices and prostheses for injuries to the nervous system. The course aims to thoroughly prepare the student to address the neuromotor physiotherapy treatment of these syndromes in terms of technical/professional and relationalskills, using all the instruments for an objective assessment, in order to integrate the various therapeutic approaches in the field of physical therapy in congenital or acquired neural lesions, with particular reference to the EBP and clinical settings, care and the needs of the person (ICF).
Teaching form
Lectures and practise
Semester
1st semester
Assessment method
Multiple choice test comprising 5 questions with only one correct answer
Open questions
Oral test (optional, on evaluation of the teacher )
Office hours
By appointment