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  5. A.A. 2021-2022
  6. 1st year
  1. Digital Communication
  2. Summary
Unità didattica Course full name
Digital Communication
Course ID number
2122-1-F7702M073-F7702M120M
Course summary SYLLABUS

Blocks

Back to Global Marketing Management

Course Syllabus

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Area di apprendimento

Obiettivi formativi

Comprendere la natura della comunicazione digitale attraverso la conoscenza del dato, approfondendone i caratteri e le potenzialità.


Contenuti sintetici

Il modulo mira ad approfondire il digital marketing process, con focus sulla comunicazione, il mercato, i dati e gli attori.

Programma esteso

Data Science, Mining e Marketing

Il processo di digital marketing: il mercato, i dati, gli attori ed i rispettivi ruoli

Customer Relationship Management

Canali di comunicazione digitale e Unique Customer View

Customer Journey e modalità di contatto sul cliente

Social Media Analysis, Data Discovery e Campaign Management

Media Mix e Marketing Mix

Misurazione della performance, modelli e strumenti di simulazione


Prerequisiti

Metodi didattici

Lezioni frontali

(Le lezioni si svolgeranno in presenza se l'andamento dell'emergenza sanitaria COVID19 lo renderà possibile).


Modalità di verifica dell'apprendimento

A fine corso è possibile sostenere un esame scritto sul materiale spiegato a lezione.

Negli appelli ufficiali l’esame sarà svolto in forma orale sui Testi di Riferimento indicati alla pagina del corso.

Gli esami saranno svolti in presenza compatibilmente con l'andamento dell'emergenza Covid-19.


Testi di riferimento

  • Nico Di Domenica, Attilio Redivo, Edoardo Rozzoni, & Gianluigi Crippa, Digital marketing. Data, analytics, tecnologie e canali digitali. Pearson, 2020.

Export

Learning area

Learning objectives

  • Understand digital marketing communication by focusing on its pillars and future paths

Contents

The course examines the digital marketing process with focus on communication, market, data, players and respective roles.

Detailed program

Data Science, Mining e Marketing

The digital marketing process: market, data, and players

Customer Relationship Management

Communication channels and Unique Customer View

Customer Journey

Social Media Analysis, Data Discovery and Campaign Management

Media Mix and Marketing Mix

Performance in digital marketing


Prerequisites

Teaching methods

Lectures

(Lectures will be delivered in presence depending on the evolution of the COVID19 pandemic).

 


Assessment methods

At the end of classes, a written exam based on the lectures' content.

During the exam sessions, an oral exam on the Textbooks and Reading Materials published on the course page.

The exam will be in presence depending on the evolution of the COVID19 pandemic. 


Textbooks and Reading Materials

  • Nico Di Domenica, Attilio Redivo, Edoardo Rozzoni, & Gianluigi Crippa, Digital marketing. Data, analytics, tecnologie e canali digitali. Pearson, 2020.

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Key information

Field of research
SECS-P/08
ECTS
6
Term
Annual
Activity type
Mandatory
Course Length (Hours)
42
Language
Italian

Staff

    Teacher

  • ND
    Nico Di Domenica

Enrolment methods

Manual enrolments
Self enrolment (Student)

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