Course Syllabus
Obiettivi
Fornire agli studenti informazioni sulle peculiarità dei disturbi della nutrizione e dell'alimentazione in infanzia e adolescenza
Contenuti sintetici
L'alimentazione nella prima infanzia
Difficoltà e Disturbi dell'alimentazione in infanzia e adolescenza
Programma esteso
Comportamenti alimentari nel bambino
Disturbi della nutrizione e dell'alimentazione nei primi 5 anni di vita: i nuovi criteri della classificazione DC:0-5
I disturbi dell'alimentazione in adolescenza: classificazione e percorsi di cura
Prerequisiti
iscrizione al 5°-6° anno di corso
Modalità didattica
lezioni frontali e esemplificazioni cliniche
Materiale didattico
DC:0-5
DSM-5
Altro materiale verrà indicato durante il corso
Periodo di erogazione dell'insegnamento
Secondo semestre
Modalità di verifica del profitto e valutazione
Verifica interattiva allo scopo di assicurare l'apprendimento dei messaggi-chiave del corso.
Orario di ricevimento
Su appuntamento
Sustainable Development Goals
Aims
To provide students with information on the peculiarities of feeding and eating disorders in childhood and adolescence
Contents
Feeding in early childhood. Feeding difficulties and Eating disorders in childhood and adolescence
Detailed program
Children's feeding behaviors
Eating and Feeding Disorders in the first five years of life: the new DC:0-5 proposed criteria. Eaibg disorders in adoleoscence: classification, diagnosis and treatment
Prerequisites
Students enrolled in the 5th year of the School of Medicine and Surgery
Teaching form
Lectures and clinical examples
Textbook and teaching resource
DC:0-5
DSM-5
Other teaching resource will be indicated during the course
Semester
Second semester
Assessment method
Interactive verification in order to ensure the learning of the take-home messages.
Office hours
By appointment
Sustainable Development Goals
Key information
Staff
-
Renata Nacinovich