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  5. A.A. 2022-2023
  6. 1st year
  1. Communication Management - 1
  2. Summary
Partizione di insegnamento Course full name
Communication Management - 1
Course ID number
2223-1-F7701M076-T1
Course summary SYLLABUS

Blocks

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Course Syllabus

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Obiettivi formativi

Il corso si propone di affrontare il tema del governo della comunicazione d’impresa dal punto di vista teorico e degli strumenti manageriali.

Contenuti sintetici

− Comunicazione e valore

− Le aree della comunicazione d'impresa

− Il communication mix nella logica del marketing

− La pianificazione, l'organizzazione e il controllo della comunicazione

Programma esteso

Comunicazione e valore: meccanismi della comunicazione, gestione delle relazioni con i diversi stakeholders

Le aree della comunicazione d'impresa: comunicazione istituzionale, comunicazione economico-finanziaria, comunicazione organizzativa, comunicazione di marketing

Il communication mix nella logica del marketing: prodotto, distribuzione, prezzo, promozione, branding

La pianificazione, l'organizzazione e il controllo della comunicazione: aspetti strategici e operativi

Prerequisiti

nessuno

Metodi didattici

Lezioni frontali e testimonianza aziendali. Nel periodo di emergenza Covid-19 le lezioni si svolgeranno da remoto asincrono con eventi in videoconferenza sincrona

Modalità di verifica dell'apprendimento

Esame scritto (domande strutturate) + orale facoltativo. Nel periodo di emergenza Covid-19 gli esami saranno solo telematici sulla piattaforma esami on line.

Testi di riferimento

Alberto Pastore,Maria Vernuccio, Impresa e comunicazione. Principi e strumenti per il management, Apogeo Education, Edizione: 2

Periodo di erogazione dell'insegnamento

II Semestre

Lingua di insegnamento

Italiano

Sustainable Development Goals

CONSUMO E PRODUZIONE RESPONSABILI
Export

Learning objectives

The course of Communicatino Management aims to get into detail with corporate communication and marketing communication, both from the theoretical point of view and of managerial tools.

Contents

- Communication and value

- Areas of business and corporate communication

- The marketing communication mix

- Planning, organization and control of communication

Detailed program

Communication and value: communication mechanisms, management of relations with the various stakeholders

The areas of business communication: institutional communication, economic-financial communication, organizational communication, marketing communication

The communication mix in the logic of marketing: product, distribution, price, promotion, branding

Planning, organization and control of communication: strategic and operational aspects

Prerequisites

none

Teaching methods

Frontal lessons and case studies presented by entrepreneurs/operators. During the Covid-19 emergency period, lessons will be held remotely asynchronously with synchronous videoconferencing events.

Assessment methods

Written exam (structured questions) + optional oral. During the Covid-19 emergency period, exams will only be online on the online exam platform ("esami on line").

Textbooks and Reading Materials

Alberto Pastore,Maria Vernuccio, Impresa e comunicazione. Principi e strumenti per il management, Apogeo Education, Edizione: 2

Semester

II semester

Teaching language

Italian

Sustainable Development Goals

RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION
Enter

Key information

Field of research
SECS-P/08
ECTS
9
Term
Second semester
Activity type
Mandatory
Course Length (Hours)
63
Degree Course Type
2-year Master Degreee
Language
Italian

Staff

    Teacher

  • Angelo Di Gregorio
    Angelo Di Gregorio

Enrolment methods

Manual enrolments
Self enrolment (Student)

Sustainable Development Goals

RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION - Ensure sustainable consumption and production patterns
RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION

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