Skip to main content
If you continue browsing this website, you agree to our policies:
  • Condizioni di utilizzo e trattamento dei dati
Continue
x
e-Learning - UNIMIB
  • Home
  • My Media
  • More
Listen to this page using ReadSpeaker
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Italiano ‎(it)‎
 Log in
e-Learning - UNIMIB
Home My Media
Percorso della pagina
  1. Medicine and Surgery
  2. Single Cycle Master Degree (6 years)
  3. Medicina e Chirurgia [H4103D - H4101D]
  4. Courses
  5. A.A. 2023-2024
  6. 6th year
  1. Training in Emergency Room 3
  2. Summary
Unità didattica Course full name
Training in Emergency Room 3
Course ID number
2324-6-H4101D337-H4101D228M
Course summary SYLLABUS

Blocks

Back to Medical-Surgical Emergencies

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
Export

Obiettivi

Il tirocinio in Pronto Soccorso consentirà allo studente di conoscere le diverse sfaccettature della specialità della medicina d'urgenza. Questo programma elettivo includerà esperienze di ricovero intensive caratterizzate da responsabilità primarie di cura del paziente e relazioni dirette con docenti senior e residenti. Lo studente sarà sempre seguito da un membro della Facoltà di Medicina d'Urgenza. Lo studente esaminerà e apprenderà le procedure e le abilità rianimatorie necessarie per la gestione del paziente emergente e indifferenziato.

Contenuti sintetici

Procedure e abilità rianimatorie necessarie per la gestione del paziente emergente e indifferenziato

Programma esteso

Lo studente seguirà il tutor nella quotidiana attività in PS

Prerequisiti

Essere iscritti al VI anno del CdS in Medicina e Chirurgia

Modalità didattica

Tirocinio in presenza, salvo successive diverse disposizioni ministeriali legate all’emergenza pandemica

Materiale didattico

Non viene indicato alcun materiale didattico

Periodo di erogazione dell'insegnamento

Primo Semestre

Modalità di verifica del profitto e valutazione

Quiz a risposta singola con 5 risposte di cui una sola esatta (30) Prova orale a discrezione del Docente

Orario di ricevimento

on demand previo contatto e-mail

Sustainable Development Goals

SALUTE E BENESSERE | ISTRUZIONE DI QUALITÁ
Export

Aims

Internships in the emergency room or for the student to learn about the different specialties of emergency medicine. This internship will include intensive inpatient experiences characterized by primary patient care responsibilities and direct relationships with senior and resident faculty. The student will always be followed by a member of the Faculty of Emergency Medicine. The student will examine and learn the procedures and resuscitation skills necessary for the management of the emerging and undifferentiated patient.

Contents

Resuscitation procedures and skills necessary for the management of the emerging and undifferentiated patient

Detailed program

The student will follow the tutor in the daily activities in the ER

Prerequisites

To be enrolled in the 6th year of the Master Course in Medicine and Surgery

Teaching form

Internship, subject to any ministerial changes following the COVID pandemic situation

Textbook and teaching resource

No didactic material is indicated

Semester

First semester

Assessment method

Multiple cosche quiz or direct examination according to the number of student applications

Office hours

By appoinment

Sustainable Development Goals

GOOD HEALTH AND WELL-BEING | QUALITY EDUCATION
Enter

Key information

Field of research
MED/41
ECTS
1
Term
First semester
Activity type
Mandatory
Course Length (Hours)
12
Degree Course Type
6-year single cycle Master Degree
Language
Italian

Staff

    Teacher

  • ER
    Emanuele Rezoagli

Enrolment methods

Manual enrolments
Self enrolment (Student)

Sustainable Development Goals

GOOD HEALTH AND WELL-BEING - Ensure healthy lives and promote well-being for all at all ages
GOOD HEALTH AND WELL-BEING
QUALITY EDUCATION - Ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all
QUALITY EDUCATION

You are not logged in. (Log in)
Policies
Get the mobile app
Powered by Moodle
© 2025 Università degli Studi di Milano-Bicocca
  • Privacy policy
  • Accessibility
  • Statistics