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  1. Economics
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  3. Economia del Turismo [F7602M - F7601M]
  4. Courses
  5. A.A. 2023-2024
  6. 2nd year
  1. German Culture
  2. Summary
Unità didattica Course full name
German Culture
Course ID number
2324-2-F7601M059-F7601M055M
Course summary SYLLABUS

Blocks

Back to German Language for Tourism

Course Syllabus

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Export

Obiettivi formativi

Il modulo intende considerare, in chiave diacronica e sincronica, aspetti multi- e interculturali con riferimento a lingua, società, cultura ed economia dell’area germanofona.

Contenuti sintetici

Approfondimento delle abilità linguistiche e delle competenze culturali e inter-/intraculturali necessarie per operare nel mondo internazionale e globale del turismo incoming e outgoing.

Programma esteso

Il corso propone un’ampia gamma di testi scritti e orali per un’accurata indagine di tematiche relative alla lingua, alla cultura, al pensiero, alla società e all’economia, attingendo a fonti storico-letterarie ed economico-sociali per meglio conoscere e comprendere gli aspetti più vari della comunicazione turistica.

Prerequisiti

Livello A2 del Quadro comune europeo di riferimento per la conoscenza delle lingue (QCER).

Metodi didattici

Lezioni frontali

Modalità di verifica dell'apprendimento

Gli studenti frequentanti dovranno stendere una relazione su un argomento storico inerente la cultura tedesca e svolgere la prova finale scritta e orale (realizzazione di una brochure per un'agenzia di viaggi).

Gli studenti non frequentanti porteranno all'esame finale la parte storica (con un esame orale) e la parte turistica con una relazione scritta finale.

Testi di riferimento

Materiali disponibili sulla piattaforma e-learning in Lingua tedesca per le Scienze Turistiche, sezione di Cultura

Obbligatorio è l'acquisto del manuale:

Tiziano Pierucci - Alessandra Fazzi,* Rund um die Deutschsprachigen Länder*, Loescher Editore, 2021.

Periodo di erogazione dell'insegnamento

Primo semestre

Lingua di insegnamento

Tedesco e italiano

Sustainable Development Goals

ISTRUZIONE DI QUALITÁ | PARITÁ DI GENERE | LAVORO DIGNITOSO E CRESCITA ECONOMICA | IMPRESE, INNOVAZIONE E INFRASTRUTTURE | RIDURRE LE DISUGUAGLIANZE
Export

Learning objectives

Multi- and intercultural aspects with reference to language, society, culture and economy of the German speaking countries will be approached using a diachronic and synchronic key.

Contents

Improvement of language, cultural and inter-/intracultural skills needed to operate in the global world of both incoming and outgoing tourism

Detailed program

The course offers a wide range of written and oral texts for a thorough investigation of issues related to language, culture, thought, society and economy, drawing on historical, literary, economic and social sources as a means to better know and understand the various aspects of tourism communication.

Prerequisites

Level A2 Common European Framework of Reference for Languages (CEFR).

Teaching methods

Lectures

Assessment methods

Oral and written exam on the topics analyzed during the course.

Textbooks and Reading Materials

Materials on the e-learning platform under Lingua tedesca per le Scienze Turistiche, section Cultura

Tiziano Pierucci - Alessandra Fazzi,* Rund um die Deutschsprachigen Länder*, Loescher Editore, 2021.

Semester

First semester

Teaching language

German and Italian

Sustainable Development Goals

QUALITY EDUCATION | GENDER EQUALITY | DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH | INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE | REDUCED INEQUALITIES
Enter

Key information

Field of research
L-LIN/14
ECTS
4
Term
First semester
Activity type
Mandatory to be chosen
Course Length (Hours)
28
Degree Course Type
2-year Master Degreee

Staff

    Teacher

  • Caterina Saracco
    Caterina Saracco

Enrolment methods

Manual enrolments
Self enrolment (Student)

Sustainable Development Goals

QUALITY EDUCATION - Ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all
QUALITY EDUCATION
GENDER EQUALITY - Achieve gender equality and empower all women and girls
GENDER EQUALITY
DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH - Promote sustained, inclusive and sustainable economic growth, full and productive employment and decent work for all
DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH
INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE - Build resilient infrastructure, promote inclusive and sustainable industrialization and foster innovation
INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE
REDUCED INEQUALITIES - Reduce inequality within and among countries
REDUCED INEQUALITIES

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