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  6. 1st year
  1. Marketing Management
  2. Summary
Unità didattica Course full name
Marketing Management
Course ID number
2425-1-F7702M073-F7702M100M
Course summary SYLLABUS

Blocks

Back to Global Marketing Management

Course Syllabus

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Export

Area di apprendimento

Scienze Economico-Aziendali

Obiettivi formativi

Riconoscere e sviluppare le strategie e le politiche di marketing management delle imprese globali.

Contenuti sintetici

Marketing Management è un modulo dell’insegnamento Global Marketing Management (12 CFU – Marketing Management 6 CFU e Digital Communication 6 CFU).

Il modulo mira ad offrire agli studenti una sistematizzazione delle conoscenze necessarie allo sviluppo del marketing management in ottica competitiva nei mercati globali, con particolare riferimento ai principali aspetti di marketing strategico e operativo delle imprese che operano su diversi mercati geografici.

Programma esteso

Fondamenti di Marketing Management

Il Marketing Management nei mercati globali

Global Environmental Drivers

L'analisi dei mercati esteri

Le strategie e le modalità d’ingresso nei mercati esteri

La segmentazione e il posizionamento nelle imprese globali

Creare il programma di marketing globale (il marketing mix)

Prerequisiti

Per gli studenti Erasmus, conoscenze di base di marketing

Metodi didattici

Insegnamento svolto ricorrendo a due modalità didattiche:
• 13 lezioni da 2 ore svolte in modalità erogativa;
• 8 lezioni da 2 ore svolte in modalità erogativa nella parte iniziale, che può coinvolgere gli studenti in modo interattivo nella parte finale.
Le lezioni saranno svolte principalmente in presenza; alcune lezioni potranno essere eventualmente impartite da remoto.
Lingua di insegnamento: Italiano
Semestre: 2

Modalità di verifica dell'apprendimento

A fine corso sarà possibile sostenere un esame scritto sul materiale spiegato a lezione. La prova scritta consisterà in domande aperte (esposizione e comprensione di argomenti trattati a lezione). Le domande aperte includono sia quesiti che coprono tematiche più ampie e richiedono quindi una risposta più articolata, che quesiti relativamente specifici che richiedono una risposta breve.
Negli appelli ufficiali, l’esame è svolto in forma di colloquio orale sulla bibliografia indicata alla pagina del corso per verificare la conoscenza degli argomenti e la capacità di riflessione su punti critici del programma.

Testi di riferimento

Svend Hollensen, Global Marketing, 8th edition, Pearson, 2020.

Sustainable Development Goals

IMPRESE, INNOVAZIONE E INFRASTRUTTURE | CONSUMO E PRODUZIONE RESPONSABILI
Export

Learning area

Business Management

Learning objectives

Recognize and develop marketing management strategies and policies for global companies.

Contents

The course aims to provide necessary knowledge for the development of global marketing management. In particular, the course deepens the main strategic and operational marketing aspects.

Detailed program

Marketing Management Fundamentals

Marketing Management in the Global Market

Global Environmental Drivers

Deciding which market to enter

Market entry Strategies

Segmentation, Targeting and Positioninig in Global Companies

Creating Global Marketing Programs (Marketing Mix decisions)

Prerequisites

For Erasmus students, basic knowledge of marketing

Teaching methods

Lectures:
• 13 lessons of 2 hours carried out with traditional teaching mode;
• 8 lessons of 2 hours where the first part with explanations, and the second part interactive with students.
Lessons will be in presence in class and some lessons could be taught remotely.
Teaching language: Italian
Semester: 2

Assessment methods

At the end of classes, a written exam will be based on the lectures' content. The written exam will be composed of open questions (explanation and understanding of topics covered in class). Open questions include both questions on wider issues (which require a longer answer) and quite specific questions (which require a short answer).
During the exam sessions, the exam will be oral and on the Textbooks published on the course page to test the accumulated knowledge of students and their critical ability on crucial points of the program.

Textbooks and Reading Materials

Svend Hollensen, Global Marketing, 8th edition, Pearson, 2020.

Sustainable Development Goals

INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE | RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION
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Key information

Field of research
SECS-P/08
ECTS
6
Term
Annual
Activity type
Mandatory
Course Length (Hours)
42
Degree Course Type
2-year Master Degreee
Language
Italian

Staff

    Teacher

  • SR
    Sabina Riboldazzi

Enrolment methods

Manual enrolments
Self enrolment (Student)

Sustainable Development Goals

INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE - Build resilient infrastructure, promote inclusive and sustainable industrialization and foster innovation
INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE
RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION - Ensure sustainable consumption and production patterns
RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION

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