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Percorso della pagina
  1. Psychology
  2. Master Degree
  3. Psicologia Clinica [F5111P - F5107P]
  4. Courses
  5. A.A. 2025-2026
  6. 2nd year
  1. Practical Class: Team Managment in Healthcare Settings
  2. Summary
Insegnamento Course full name
Practical Class: Team Managment in Healthcare Settings
Course ID number
2526-2-F5107P026
Course summary SYLLABUS

Course Syllabus

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Area di apprendimento

Modelli e tecniche di valutazione del funzionamento psicologico

Obiettivi formativi

Conoscenza e comprensione

° Conoscenza delle funzioni delle equipe nei contesti sociosanitari
° Conoscenza delle dinamiche individuali, relazionali e organizzative nelle
equipe multidisciplinari
° Conoscenza di modelli teorici per la gestione e supervisione di equipe nei contesti sociosanitari

Capacità di applicare conoscenza e comprensione

° Capacità di analisi delle dinamiche relazionali e organizzative nelle equipe
multidisciplinari
° Capacità di gestione e supervisione di equipe nei contesti sociosanitari
° Comprensione delle dinamiche di equipe interorganizzative
° Capacità di integrare conoscenze di natura psicologica in contesti di lavoro di equipe multidisciplinare e di rete tipici dei contesti sanitari
° Riflessione sulle modalità di collaborazione interdisciplinari e transdisciplinari tra professionalità psicologiche e altre professioni socio-sanitarie

Contenuti sintetici

Programma esteso

Prerequisiti

Metodi didattici

Modalità di verifica dell'apprendimento

Testi di riferimento

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Learning area

Models and Techniques for assessing psychological functioning

Learning objectives

Knowledge and Understanding

° Knowledge of the functions of teams in social and healthcare contexts
° Knowledge of individual, relational, and organizational dynamics in multidisciplinary teams
° Knowledge of theoretical models for the management and supervision of teams in social and healthcare contexts

Ability to Apply Knowledge and Understanding

° Ability to analyze relational and organizational dynamics in multidisciplinary teams
° Ability to manage and supervise teams in social and healthcare contexts
° Understanding of inter-organizational team dynamics
° Ability to integrate psychological knowledge in multidisciplinary and networked team work typical of healthcare contexts
° Discussion on interdisciplinary and transdisciplinary collaboration methods between psychological professionals and other socio-healthcare professions

Contents

Detailed program

Prerequisites

Teaching methods

Assessment methods

Textbooks and Reading Materials

Enter

Key information

Field of research
NN
ECTS
4
Term
Second semester
Activity type
Mandatory to be chosen
Course Length (Hours)
28
Degree Course Type
2-year Master Degreee
Language
Italian

Staff

    Teacher

  • FR
    Filippo Rapisarda

Students' opinion

View previous A.Y. opinion

Bibliography

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Enrolment methods

Manual enrolments

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