Skip to main content
If you continue browsing this website, you agree to our policies:
  • Condizioni di utilizzo e trattamento dei dati
Continue
x
e-Learning - UNIMIB
  • Home
  • My Media
  • More
Listen to this page using ReadSpeaker
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Italiano ‎(it)‎
 Log in
e-Learning - UNIMIB
Home My Media
Percorso della pagina
  1. Psychology
  2. Bachelor Degree
  3. Interpretariato e Traduzione in Lingua dei Segni Italiana (LIS) e Lingua dei Segni Italiana Tattile (LIST) [E2007P - E2005P]
  4. Courses
  5. A.A. 2025-2026
  6. 1st year
  1. Consolidation of Written Italian 2
  2. Summary
Insegnamento Course full name
Consolidation of Written Italian 2
Course ID number
2526-1-E2007P011
Course summary SYLLABUS

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
Export

Area di apprendimento

I. Area di apprendimento: Acquisizione di competenze linguistiche in LIS, LIST e italiano

Obiettivi formativi

Conoscenza e comprensione
● Consolidamento delle competenze linguistiche per raggiungere un livello C1 al termine del corso.
● Acquisizione di strategie per l'uso della lingua italiana in contesti professionali variegati, come vuole la professione per cui si stanno formando.
● Acquisizione di formule per esprimersi in modo chiaro e adeguato su temi di diverso genere: accademico, professionale, ricreativo e istituzionale.
● Comprensione e acquisizione di espressioni idiomatiche e proverbi.
● Comprensione e identificazione del contenuto e delle idee espresse in articoli o altri testi giornalistici di una certa estensione, sia di tipo generale che specialistico.

Capacità di applicare conoscenza e comprensione
● Sviluppo della capacità di produrre testi scritti su temi vari, con particolare attenzione alla correttezza grammaticale e alla chiarezza espositiva.
● Capacità di produrre testi con differenti stili e registri linguistici riflettendo sul destinatario di tali testi.
● Stimolazione alla lettura di testi complessi per l'ampliamento del lessico e l'analisi di alcune strutture linguistiche.
● Identificazione e superamento di filtri emotivi che ostacolano l'apprendimento della lingua, attraverso esercizi di riflessione e autoanalisi.

Contenuti sintetici

Programma esteso

Prerequisiti

Metodi didattici

Modalità di verifica dell'apprendimento

Testi di riferimento

Sustainable Development Goals

ISTRUZIONE DI QUALITÁ | RIDURRE LE DISUGUAGLIANZE
Export

Learning area

I. Learning area: Acquisition of language skills in LIS, LIST and Italian

Learning objectives

Knowledge and comprehension
● Consolidation of language skills to reach a C1 level at the end of the course.
● Acquisition of strategies for using the Italian language in various professional contexts, as required by the profession for which they are training.
● Acquisition of formulas for expressing oneself clearly and appropriately on various topics: academic, professional, recreational and institutional.
● Understanding and acquiring idiomatic expressions and proverbs.
● Understanding and identification of the content and ideas expressed in articles or other journalistic texts of a certain extent, both general and specialised.

Ability to apply knowledge and understanding
● Development of the ability to produce written texts on various topics, paying particular attention to grammatical correctness and clarity of expression.
● Ability to produce texts in different styles and linguistic registers, reflecting on the addressee of such texts.
● Stimulation to read complex texts in order to broaden vocabulary and analyse certain linguistic structures.
● Identification and overcoming of emotional filters which hinder language learning, through reflection and self-analysis exercises.

Contents

Detailed program

Prerequisites

Teaching methods

Assessment methods

Textbooks and Reading Materials

Sustainable Development Goals

QUALITY EDUCATION | REDUCED INEQUALITIES
Enter

Key information

Field of research
L-FIL-LET/12
ECTS
9
Term
Second semester
Activity type
Mandatory to be chosen
Course Length (Hours)
63
Degree Course Type
Degree Course
Language
Italian

Students' opinion

View previous A.Y. opinion

Bibliography

Find the books for this course in the Library

Enrolment methods

Manual enrolments
Self enrolment (Student)

Sustainable Development Goals

QUALITY EDUCATION - Ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all
QUALITY EDUCATION
REDUCED INEQUALITIES - Reduce inequality within and among countries
REDUCED INEQUALITIES

You are not logged in. (Log in)
Policies
Get the mobile app
Powered by Moodle
© 2025 Università degli Studi di Milano-Bicocca
  • Privacy policy
  • Accessibility
  • Statistics