Skip to main content
If you continue browsing this website, you agree to our policies:
  • Condizioni di utilizzo e trattamento dei dati
Continue
x
e-Learning - UNIMIB
  • Home
  • Calendar
  • My Media
  • More
Listen to this page using ReadSpeaker
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Italiano ‎(it)‎
You are currently using guest access
 Log in
e-Learning - UNIMIB
Home Calendar My Media
Percorso della pagina
  1. Medicine and Surgery
  2. Bachelor Degree
  3. Fisioterapia [I0201D]
  4. Courses
  5. A.A. 2025-2026
  6. 2nd year
  1. Neural Development, Behavioural and Relational Disorders
  2. Summary
Insegnamento con unità didattiche Course full name
Neural Development, Behavioural and Relational Disorders
Course ID number
2526-2-I0201D135
Course summary SYLLABUS

Blocks

Skip Teaching units

Teaching units

Course full name Child Neuropsychiatry Course ID number 2526-2-I0201D135-I0201D127M
Course summary SYLLABUS
Course full name Clinical Psychology Course ID number 2526-2-I0201D135-I0201D171M
Course summary SYLLABUS
Course full name Psychiatry in Rehabilitation Course ID number 2526-2-I0201D135-I0201D201M
Course summary SYLLABUS
Course full name Neurodevelopment Course ID number 2526-2-I0201D135-I0201D236M
Course summary SYLLABUS

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
Export

Obiettivi

Acquisire i contenuti di base del neurosviluppo e della neuropsichiatria infantile, e alcune nozioni di base di nosografia e legislazione in psichiatria; saper riconoscere e gestire situazioni relazionali difficili

Contenuti sintetici

Neurosviluppo
Neuropsichiatria infantile
Psichiatria in riabilitazione
Psicologia clinica

Programma esteso

Prerequisiti

Modalità didattica

Il corso è strutturato in 4 moduli svolti in modalità erogativa nella parte iniziale che è volta a coinvolgere gli studenti in modo interattivo nella parte successiva attraverso la discussione in gruppo di situazioni professionali. Tutte le attività sono svolte in presenza

Materiale didattico

Il materiale didattico è dettagliato nel syllabus dei singoli moduli

Periodo di erogazione dell'insegnamento

primo semestre

Modalità di verifica del profitto e valutazione

L'esame è unitario, strutturato in quattro sezioni (una per ogni modulo) si svolgerà in modalità scritta, con domande aperte e domande a risposta multipla su argomenti trattati a lezione.

Orario di ricevimento

i docenti ricevono su appuntamento, sia in presenza che online;
i contatti dei singoli docenti sono specificati nei singoli moduli.
Per contattare il coordinatore del corso integrato:
su appuntamento: marco.bani1@unimib.it
sia in modalità telematica che in presenza (U38, 5° piano, stanza 5041)

Sustainable Development Goals

SALUTE E BENESSERE | ISTRUZIONE DI QUALITÁ | PARITÁ DI GENERE | RIDURRE LE DISUGUAGLIANZE
Export

Aims

To know the basic contents of neurodevelopment and child neuropsychiatry, and some basic notions of nosography and legislation in psychiatry; knowing how to recognize and manage difficult relational situations

Contents

Neurodevelopment
Infant neuropsychiatry
Psychiatry in rehabilitation
Clinical Psychology

Detailed program

Prerequisites

Teaching form

The course is structured into 4 modules, with a frontal lecture in the first part. The subsequent part aims to involve students interactively through group discussions of professional situations. All activities are carried out in-person

Textbook and teaching resource

Readings and study material are detailed in the syllabus of each module

Semester

first semester

Assessment method

The exam is structured in four sections (one for every modules) and will be written, with open questions and multiple choice questionas on topics presented at lesson.

Office hours

All the teachers are available by appointment (online and in-person);
details on how to contact every professor are available on modules' page.
To contact the coordinatore of the integrated course:
by appointment: marco.bani1@unimib.it
online or in presence (Building U38, 5° floor, room 5041)

Sustainable Development Goals

GOOD HEALTH AND WELL-BEING | QUALITY EDUCATION | GENDER EQUALITY | REDUCED INEQUALITIES
Enter

Key information

ECTS
4
Term
First semester
Activity type
Mandatory
Course Length (Hours)
32
Language
Italian

Staff

    Teacher

  • Marco Bani
    Marco Bani
  • CC
    Cesare Maria Cornaggia
  • OP
    Odoardo Picciolini

Students' opinion

View previous A.Y. opinion

Bibliography

Find the books for this course in the Library

Enrolment methods

Manual enrolments
Guest access

Sustainable Development Goals

GOOD HEALTH AND WELL-BEING - Ensure healthy lives and promote well-being for all at all ages
GOOD HEALTH AND WELL-BEING
QUALITY EDUCATION - Ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all
QUALITY EDUCATION
GENDER EQUALITY - Achieve gender equality and empower all women and girls
GENDER EQUALITY
REDUCED INEQUALITIES - Reduce inequality within and among countries
REDUCED INEQUALITIES

You are currently using guest access (Log in)
Policies
Get the mobile app
Powered by Moodle
© 2025 Università degli Studi di Milano-Bicocca
  • Privacy policy
  • Accessibility
  • Statistics