Skip to main content
If you continue browsing this website, you agree to our policies:
  • Condizioni di utilizzo e trattamento dei dati
Continue
x
e-Learning - UNIMIB
  • Home
  • My Media
  • More
Listen to this page using ReadSpeaker
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Italiano ‎(it)‎
 Log in
e-Learning - UNIMIB
Home My Media
Percorso della pagina
  1. Medicine and Surgery
  2. Bachelor Degree
  3. Terapia della Neuro e Psicomotricità dell'Età Evolutiva [I0202D]
  4. Courses
  5. A.A. 2025-2026
  6. 2nd year
  1. Evaulation of Play With Cpti
  2. Summary
Insegnamento Course full name
Evaulation of Play With Cpti
Course ID number
2526-2-I0202D144
Course summary SYLLABUS

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
Export

Obiettivi

Analisi oggettiva dell'attività di gioco del bambino mediante una descrizione quantitativa e qualitativa.

Contenuti sintetici

Il gioco in terapia neuropsicomotoria. Descrizione della struttura del CPTI, presentazione dei livelli e applicazione dello strumento mediante osservazione e analisi di video di sedute di valutazione e terapia neuropsicomotoria.

Programma esteso

Il gioco quale modalità privilegiata di espressione del bambino e promotore del suo sviluppo. Il gioco come strumento elettivo in terapia neuropsicomotoria al fine di conseguire gli obettivi riabilitativi. Analisi quantitativa e qualitativa dell'attività di gioco del bambino mediante il CPTI e applicazione dello strumento.

Prerequisiti

Iscrizione al CdL in TNPEE.

Modalità didattica

Lezione frontale e materiale videoregistrato.

Materiale didattico

The Children's Play Therapy Instrument (CPTI): description, development, and reliability studies. Paulina F. Kernberg, M.D., Saralea E. Chazan, Ph.D., and Lina Normandin, Ph.D., 1998

Periodo di erogazione dell'insegnamento

Secondo semestre

Modalità di verifica del profitto e valutazione

Discussione finale

Orario di ricevimento

Su appuntamento

Sustainable Development Goals

SALUTE E BENESSERE
Export

Aims

Objective analysis of child play activity through a quantitative and qualitativa description.

Contents

The play in neuropsychomotor therapy. Description of CPTI structure, levels analysis, application of the instrument through video analysis of neuropsychomotor evaluation and treatment.

Detailed program

The play as privileged mode of child expression and promoter of his development. The play as elective instrument in neuropsychomotor therapy in order to achieve rehabilitation objectives. Quantitative and qualitative analysis of child play activity through CPTI and application of the instrument.

Prerequisites

CdL TNPEE inscription

Teaching form

Frontal lesson and video-recorded material.

Textbook and teaching resource

The Children's Play Therapy Instrument (CPTI): description, development, and reliability studies. Paulina F. Kernberg, M.D., Saralea E. Chazan, Ph.D., and Lina Normandin, Ph.D., 1998

Semester

Second semester

Assessment method

Final discussion

Office hours

On appointment

Sustainable Development Goals

GOOD HEALTH AND WELL-BEING
Enter

Key information

Field of research
NN
ECTS
1
Term
Annual
Activity type
Elective
Course Length (Hours)
8
Language
Italian

Staff

    Teacher

  • AR
    Arianna Remondini

Students' opinion

View previous A.Y. opinion

Bibliography

Find the books for this course in the Library

Enrolment methods

Manual enrolments

Sustainable Development Goals

GOOD HEALTH AND WELL-BEING - Ensure healthy lives and promote well-being for all at all ages
GOOD HEALTH AND WELL-BEING

You are not logged in. (Log in)
Policies
Get the mobile app
Powered by Moodle
© 2025 Università degli Studi di Milano-Bicocca
  • Privacy policy
  • Accessibility
  • Statistics