Skip to main content
If you continue browsing this website, you agree to our policies:
  • Condizioni di utilizzo e trattamento dei dati
Continue
x
e-Learning - UNIMIB
  • Home
  • My Media
  • More
Listen to this page using ReadSpeaker
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Italiano ‎(it)‎
 Log in
e-Learning - UNIMIB
Home My Media
Percorso della pagina
  1. Education
  2. Single Cycle Master Degree (5 years)
  3. Scienze della Formazione Primaria [G8501R]
  4. Courses
  5. A.A. 2019-2020
  6. 3rd year
  1. Teaching and Learning Design and Evaluation With Workshop
  2. Summary
Insegnamento con unità didattiche Course full name
Teaching and Learning Design and Evaluation With Workshop
Course ID number
1920-3-G8501R016
Course summary SYLLABUS

Blocks

Skip Teaching units

Teaching units

Course full name Teaching and Learning Desing and Evaluation - 1 Course ID number 1920-3-G8501R016-G8501R016M-T1
Course summary SYLLABUS
Course full name Teaching and Learning Desing and Evaluation - 2 (blended) Course ID number 1920-3-G8501R016-G8501R016M-T2
Course summary SYLLABUS
Course full name Workshop in Teaching and Learning Design and Evaluation Course ID number 1920-3-G8501R016-G8501R051M
Course summary

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
Export

Titolo

Progettazione didattica e valutazione 

Argomenti e articolazione del corso

L'insegnamento di Progettazione didattica e valutazione prevede due possibili modalità di erogazione:

- Progettazione didattica e valutazione 1 che si riferisce al corso in presenza.

Alla pagina di questo turno 1 si trovano tutte le informazioni legate alla BIBLIOGRAFIA e alle MODALITA' D'ESAME degli studenti FREQUENTANTI e NON FREQUENTANTI.

- Progettazione didattica e valutazione 2 che si riferisce al corso erogato in e-learning.

Il corso si strutturerà in SOLO 6 incontri in presenza e prevederà lo svolgimento di 4-etivity che comportano attività online sulla piattaforma Moodle.

Alla pagina di questo turno 2 si trovano tutte le informazioni legate alla BIBLIOGRAFIA e alle MODALITA' D'ESAME degli studenti FREQUENTANTI E-LEARNING.

Per tutti gli studenti, anche per i Non frequentanti o Blended-learning  è consigliata la frequenza alla prima lezione del corso in presenza.

Per tutti gli studenti è prevista la frequenza obbligatoria al laboratorio dell'insegnamento.


Obiettivi


Metodologie utilizzate

Materiali didattici (online, offline)

Programma e bibliografia per i frequentanti

Programma e bibliografia per i non frequentanti

Modalità d'esame

Orario di ricevimento

Durata dei programmi

Cultori della materia e Tutor

Export

Course title

Models and Elements of Curriculum Design

Topics and course structure


This course has two different structures:

- Models and Elements of Curriculum Design 1 - which refers to the course in attendance. On the page of this course you will find all the information related to the references and to the assessment methods for attending and non-attending students. 

 - Models and Elements of Curriculum Design  2 - which refers to the e-learning course. The course will be structured in 6 lectures and  4-etivity ( online activities on the Moodle platform). On the page of this course you will find all the information related to the references and to the assessment methods of the attending e-learning students. 

 All students are recommened to attend the first lesson of the course 

 All students are required to attend  a workshop. 

Objectives

Methodologies

Online and offline teaching materials

Programme and references for attending students

Programme and references for non-attending students

Assessment methods

Office hours

Programme validity

Course tutors and assistants

Enter

Key information

ECTS
9
Term
First semester
Activity type
Mandatory
Course Length (Hours)
68
Degree Course Type
5-year single cycle Master Degree

Students' opinion

View previous A.Y. opinion

Enrolment methods

Manual enrolments
Guest access

You are not logged in. (Log in)
Policies
Get the mobile app
Powered by Moodle
© 2025 Università degli Studi di Milano-Bicocca
  • Privacy policy
  • Accessibility
  • Statistics