Course Syllabus
Obiettivi
Saper condurre un’intervista
motivazionale; saper condurre un colloquio clinico secondo i principi del
modello Calgary Cambridge; saper riconoscere le fasi dell’intervista
motivazionale in un colloquio simulato o reale
Contenuti sintetici
Il role play in ambito sanitario
Prerequisiti
Il ruolo del clinico nel
colloquio simulato; il ruolo del paziente nel colloquio simulato; il ruolo
dell’osservatore nel colloquio simulato
Modalità didattica
Colloqui simulati; role play
Materiale didattico
Communication Skills for
Medicine, 4e Lloyd et al., Elsevier, 2018
Periodo di erogazione dell'insegnamento
secondo semestre
Modalità di verifica del profitto e valutazione
La prova di valutazione misura il livello delle conoscenze acquisite, il livello di ragionamento induttivo, deduttivo e di problem solving.
Comprende discussione di problemi, analisi di casi e domande aperte di tipo concettualeOrario di ricevimento
su appuntamento
Aims
Knowing how to conduct a
motivational interview; knowing how to conduct a clinical interview according
to the principles of the Calgary Cambridge model; know how to recognize the
phases of the motivational interview in a simulated or real interview
Contents
The role play in health care
context
Prerequisites
The role of the clinician in
the simulated interview; the role of the patient in the simulated interview;
the role of the observer in the simulated interview
Teaching form
Simulated interview; role play
Textbook and teaching resource
Communication Skills for
Medicine, 4e Lloyd et al., Elsevier, 2018
Semester
second term
Assessment method
The final test measures the level of knowledge, the level of inductive and deductive reasoning, and problem solving ability.
It includes discussion of problems, analysis of clinical cases and open conceptual questionsOffice hours
on appointment