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Percorso della pagina
  1. Sociology
  2. Bachelor Degree
  3. Scienze del Turismo e Comunità Locale [E1503N - E1501N]
  4. Courses
  5. A.A. 2020-2021
  6. 3rd year
  1. Laboratory 14
  2. Summary
Insegnamento Course full name
Laboratory 14
Course ID number
2021-3-E1501N120
Course summary SYLLABUS

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
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Obiettivi formativi

Obiettivo del laboratorio è di fornire gli strumenti fondamentali per operare efficacemente nel campo del turismo religioso, in progetti di valorizzazione, comunicazione e gestione.

Contenuti sintetici

Il turismo religioso è un settore in grande crescita, diversificato e stimolante, sia perché genera offerte turistiche nuove sia perché incide in modo sempre crescente allo sviluppo del territorio, attraverso operazioni di valorizzazione complessiva del patrimonio diffuso di interesse religioso e culturale.

Il laboratorio avrà una parte dedicata agli essenziali elementi teorici (fondamenti culturali, panoramica delle diverse tipologie di esperienza turistica e degli scenari di sviluppo del settore) quindi si concentrerà sulla sperimentazione progettuale per la realizzazione di un percorso di turismo religioso.

Programma esteso

Prerequisiti

Metodi didattici

Il lavoro di laboratorio sarà condotto individualmente o a piccoli gruppi, e fondato sui principi della progettazione.

Nel periodo di emergenza Covid-19 le lezioni si svolgeranno in completamente da remoto con incontri in videoconferenza sincrona.


Modalità di verifica dell'apprendimento

Testi di riferimento

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Learning objectives

The aim of the workshop is to train the students on the fundamental tools to work effectively in the field of the religious tourism, in projects of enhancement, communication and management.

Contents

Religious tourism is an increasing, diversified and stimulating sector, on one hand because it generates new tourist offers and, on the other hand, because it affects the development of the territory, through operations for the overall enhancement of the widespread heritage of religious and cultural interest.

The first part of the course is dedicated to the essential theoretical elements (cultural foundations, overview of the different types of tourism experience and the development scenarios of the sector) and the second is focused on design experimentation for a project of religious tourism.


Detailed program

Prerequisites

Teaching methods

The workshop will be conducted individually or in small groups, and based on the principles of design.

During the Covid-19 emergency period, lessons will take place completely remotely with synchronous videoconferencing meetings.



Assessment methods

Textbooks and Reading Materials

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Key information

Field of research
NN
ECTS
3
Term
Second semester
Activity type
Mandatory to be chosen
Course Length (Hours)
24
Degree Course Type
Degree Course

Staff

    Teacher

  • RC
    Rita Capurro

Students' opinion

View previous A.Y. opinion

Bibliography

Find the books for this course in the Library

Enrolment methods

Manual enrolments
Self enrolment (Student)

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