Skip to main content
If you continue browsing this website, you agree to our policies:
  • Condizioni di utilizzo e trattamento dei dati
Continue
x
e-Learning - UNIMIB
  • Home
  • Calendar
  • My Media
  • More
Listen to this page using ReadSpeaker
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Italiano ‎(it)‎
You are currently using guest access
 Log in
e-Learning - UNIMIB
Home Calendar My Media
Percorso della pagina
  1. Sociology
  2. Bachelor Degree
  3. Scienze del Turismo e Comunità Locale [E1503N - E1501N]
  4. Courses
  5. A.A. 2020-2021
  6. 3rd year
  1. Laboratory 9
  2. Summary
Insegnamento Course full name
Laboratory 9
Course ID number
2021-3-E1501N115
Course summary SYLLABUS

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
Export

Obiettivi formativi

Capire come migliorare una destinazione turistica dal punto di vista manageriale, attraverso un piano di sviluppo e con particolare attenzione alle possibili innovazioni.  

Contenuti sintetici

Dopo la presentazione - asincrona o ibrida - di alcuni esempi di destinazioni turistiche nazionali ed europee ben organizzate e meno organizzate, gli studenti faranno singolarmente vari esercizi online, che verranno discussi in seguito INSIEME nell'ambito di alcuni appuntamenti di tipo sincrono.

Programma esteso

Durante il lavoro studieranno la gestione effettiva delle attività, organizzazioni e sistemi aziendali della destinazione, ed elaboreranno alcune proposte innovative su come migliorare l'attrattività, l'offerta e la vendita e - soprattutto - su come agire nell'ottica del turista "adprosumer" di oggi.


Prerequisiti

Studenti con buone nozioni di inglese, anche se il corso si svolgerà in lingua italiana.

Metodi didattici

Presentazioni casi attraverso lezioni in remote/a distanza, registrate/asincrone oppure online/sincrone.

Modalità di verifica dell'apprendimento

Durante il laboratorio, ogni studente farà vari esercizi online o offline che verranno valutati
- per ottenere i CREDITS-CFU  -, i cui obiettivi e modalità verranno illustrati durante le lezioni registrate e/o gli interventi online.
Per ulteriori chiarimenti scrivete a hannelore.hofer@unimib.it


Testi di riferimento

Slides e materiale video durante le lezioni.

Export

Learning objectives

Understand how to improve a tourist destination from a managerial point of view, through a development plan and with particular attention to possible innovations.

Contents

After the presentation - asynchronous or hybrid - of some examples of well organized and less organized National and European DMOs, the students will individually carry out various online exercises, which will be discussed later TOGETHER in the context of some synchronous type appointments.

Detailed program

The students will study the effective management of the activities, organizations and business systems of the destination, and will elaborate some innovative proposals on how to improve the attractiveness, the offer and the sale.  Above all they will learn on how to act in the tourist's perspective as modern "adprosumer" today.

Prerequisites

English speaking students, even if the lessons will be held in Italian.

Teaching methods

Case presentations through recorded or online lessons.

Assessment methods

During the LAB, students will do various online or offline exercises that will be assessed and whose objectives and methods will be illustrated during the recorded lessons or online interventions.
For further explanations, write to hannelore.hofer@unimib.it

Textbooks and Reading Materials

Slides and videos shown during lessons.

Enter

Key information

Field of research
NN
ECTS
3
Term
Second semester
Activity type
Mandatory to be chosen
Course Length (Hours)
24
Degree Course Type
Degree Course

Staff

    Teacher

  • Hannelore Hofer
    Hannelore Hofer

Students' opinion

View previous A.Y. opinion

Bibliography

Find the books for this course in the Library

Enrolment methods

Manual enrolments
Self enrolment (Student)

You are currently using guest access (Log in)
Policies
Get the mobile app
Powered by Moodle
© 2025 Università degli Studi di Milano-Bicocca
  • Privacy policy
  • Accessibility
  • Statistics