Skip to main content
If you continue browsing this website, you agree to our policies:
  • Condizioni di utilizzo e trattamento dei dati
Continue
x
e-Learning - UNIMIB
  • Home
  • Calendar
  • My Media
  • More
Listen to this page using ReadSpeaker
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Italiano ‎(it)‎
You are currently using guest access
 Log in
e-Learning - UNIMIB
Home Calendar My Media
Percorso della pagina
  1. Medicine and Surgery
  2. Bachelor Degree
  3. Terapia della Neuro e Psicomotricità dell'Età Evolutiva [I0202D]
  4. Courses
  5. A.A. 2020-2021
  6. 2nd year
  1. Evaulation of Play With Cpti
  2. Summary
Insegnamento Course full name
Evaulation of Play With Cpti
Course ID number
2021-2-I0202D144
Course summary SYLLABUS

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
Export

Obiettivi

Esaminare oggettivamente l’attività di gioco del bambino attraverso una descrizione qualitativa e quantitativa


Contenuti sintetici

Il gioco in terapia neuropsicomotoria. Struttura dello strumento CPTI, analisi dei livelli, applicazione dello strumento in una seduta di gioco.


Programma esteso

La presa in carico in terapia psicomotoria. Il gioco come strumento elettivo del terapista e vettore di sviluppo del bambino. Analisi oggettiva attraverso lo strumento CPTI e applicazione dello strumento


Prerequisiti

essere iscritto al CdL in TNPEE


Modalità didattica

Lezione frontale, 

Materiale videoregistrato


Nel periodo di emergenza Covid-19 le lezioni si svolgeranno da remoto asincrono con eventi in videoconferenza sincrona



Materiale didattico

The Children's Play Therapy Instrument (CPTI): Description, Development, and Reliability Studies. Paulina F. Kernberg, M.D., Saralea E. Chazan, Ph.D., and Lina Normandin, Ph.D.
Kernberg P. F., Chazan S. E., Normandin L., Children’s Play Therapy Instrument (CPTI), The New York Hospital Cornell University Medical Center, 1997


Periodo di erogazione dell'insegnamento

Secondo semestre

Modalità di verifica del profitto e valutazione

Discussione finale

Orario di ricevimento

Su appuntamento

Export

Aims

Objectively examine the child's play activity through a qualitative and quantitative description


Contents

play in neuropsychomotor therapy. Structure of the CPTI tool, level analysis, application of the tool in a play session.


Detailed program

Taking care in neuropsychomotor therapy.

The game as an elective tool of the therapist and child development vector. Objective analysis through the CPTI tool and application of the tool.


Prerequisites

to be enrolled in the CdL TNPEE


Teaching form

Frontal lesson,
Video-recorded material


In the Covid-19 emergency period, lessons will be held remotely asynchronously with synchronous videoconferencing events


Textbook and teaching resource

The Children's Play Therapy Instrument (CPTI): Description, Development, and Reliability Studies. Paulina F. Kernberg, M.D., Saralea E. Chazan, Ph.D., and Lina Normandin, Ph.D.
Kernberg P. F., Chazan S. E., Normandin L., Children’s Play Therapy Instrument (CPTI), The New York Hospital Cornell University Medical Center, 1997

Semester

Second semester

Assessment method

Final discussion

Office hours

By appointment

Enter

Key information

Field of research
NN
ECTS
1
Term
Annual
Activity type
Elective
Course Length (Hours)
8
Degree Course Type
Degree Course

Staff

    Teacher

  • AC
    Alessandra Cornelli

Students' opinion

View previous A.Y. opinion

Bibliography

Find the books for this course in the Library

Enrolment methods

Manual enrolments
Self enrolment (Student)

You are currently using guest access (Log in)
Policies
Get the mobile app
Powered by Moodle
© 2025 Università degli Studi di Milano-Bicocca
  • Privacy policy
  • Accessibility
  • Statistics