Skip to main content
If you continue browsing this website, you agree to our policies:
  • Condizioni di utilizzo e trattamento dei dati
Continue
x
e-Learning - UNIMIB
  • Home
  • My Media
  • More
Listen to this page using ReadSpeaker
 Log in
e-Learning - UNIMIB
Home My Media
Percorso della pagina
  1. Economics
  2. Master Degree
  3. International Economics - Economia Internazionale [F5603M - F5602M]
  4. Courses
  5. A.A. 2021-2022
  6. 2nd year
  1. The Corporate Strategic Analysis in a Competitive Environment
  2. Summary
Insegnamento Course full name
The Corporate Strategic Analysis in a Competitive Environment
Course ID number
2122-2-F5602M021
Course summary SYLLABUS

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
Export

Obiettivi formativi

L’insegnamento di strategia aziendale offre allo studente una metodologia di approccio all’analisi strategica al fine di comprenderne l’applicazione pratica ed
analizzarne i risultati conseguiti, attraverso lo studio di casi aziendali reali
Capacità di applicare conoscenza e comprensione
L’insegnamento contribuisce a sviluppare una adeguata capacità di analisi
finalizzata a consentire allo studente di comprendere e valutare le strategie adottate
da aziende diverse per:
- struttura economico-patrimoniale,
- risorse disponibili,
- prospettive competitive di prodotti e di mercati
Autonomia di giudizio
L’insegnamento si propone di stimolare l’autonomia di giudizio attraverso un
approccio pragmatico basato sulla valutazione individuale e di gruppo di casi di
applicazione di strategie aziendali sia di successo che di insuccesso
Abilità comunicative
L’insegnamento si basa sull’analisi strategica di casi aziendali che vengono
presentati dai singoli studenti alla classe durante le lezioni, stimolandone così le
abilità comunicative. Anche con l’uso della tecnologia di volta in volta necessaria
Capacità di apprendimento
L’acquisizione della capacità di apprendimento viene verificata attraverso l’esame
delle analisi elaborate dagli studenti e attraverso l’esame finale

Contenuti sintetici

Le informazioni dettagliate saranno fornite all'inizio dell'anno accademico.

 


Programma esteso

Le informazioni dettagliate saranno fornite all'inizio dell'anno accademico.

 


Prerequisiti

Le informazioni dettagliate saranno fornite all'inizio dell'anno accademico.

Metodi didattici

Le lezioni si terranno in presenza, secondo le modalità che l'Ateneo indicherà per l'aa 2021-22.

Modalità di verifica dell'apprendimento

Le informazioni dettagliate saranno fornite all'inizio dell'anno accademico.


Testi di riferimento

Le informazioni dettagliate saranno fornite all'inizio dell'anno accademico.

Periodo di erogazione dell’insegnamento

II semestre

Lingua di insegnamento

Inglese

Export

Learning objectives

Knowledge and understanding
Corporate strategy learning offers students a methodological approach to strategic
analysis which will enable them to understand its practical implementation and to
analyse their own achievements through  examples of business situations,
Ability to apply knowledge and understanding
The course helps students to develop adequate analysis skills to better understand
and estimate different business strategies concerning:
- Assets/liabilities statement and profit/loss accounting
- Available resources
- Products and markets competitive perspectives.
Ability to inform judgments
The course stimulates independent judgment thanks to a pragmatic approach
based on individual and group appraisal of the successful and unsuccessful
business strategies under scrutiny.


Contents

Detailed information will be provided at the beginning of the academic year.

Detailed program

Detailed information will be provided at the beginning of the academic year.

Prerequisites

Detailed information will be provided at the beginning of the academic year.

Teaching methods

Classes will be held in presence and according to the rules the University will set for the a.y. 2021-22.

Assessment methods

Detailed information will be provided at the beginning of the academic year.

Textbooks and Reading Materials

Detailed information will be provided at the beginning of the academic year.

Semester

II semester

Teaching language

English

Enter

Key information

Field of research
SECS-P/07
ECTS
6
Term
Second semester
Activity type
Mandatory to be chosen
Course Length (Hours)
42
Language
English

Staff

    Teacher

  • FB
    Francesco Barbaro

Students' opinion

View previous A.Y. opinion

Bibliography

Find the books for this course in the Library

Enrolment methods

Manual enrolments
Self enrolment (Student)

You are not logged in. (Log in)
Policies
Get the mobile app
Powered by Moodle
© 2025 Università degli Studi di Milano-Bicocca
  • Privacy policy
  • Accessibility
  • Statistics