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Percorso della pagina
  1. Economics
  2. Master Degree
  3. Economia del Turismo [F7602M - F7601M]
  4. Courses
  5. A.A. 2021-2022
  6. 2nd year
  1. Further Foreign Language Skills for Tourism - English
  2. Summary
Insegnamento Course full name
Further Foreign Language Skills for Tourism - English
Course ID number
2122-2-F7601M063
Course summary SYLLABUS

Blocks

Back to English Language for Tourism

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
Export

Obiettivi formativi

Obiettivi formativi

Il programma sviluppa le capacità orali degli studenti per discutere e esprimere le proprie opinioni sugli aspetti della situazione attuale nel settore del turismo e ospitalità. Gli obiettivi del corso saranno raggiunti attraverso un'attenta ricerca di varie tematiche del turismo.

Nel periodo di emergenza Covid-19 le lezioni si svolgeranno in modalità mista: parziale presenzae lezioni videoregistrate asincrone / sincrone.


Contenuti sintetici

Contenuti sintetici

 

Il corso si tratte di:

 

A background to tourism

Why study tourism?

What are the main impacts of tourism?

Tourism today

Types of holidays                                    

Niche market tourism

What makes countries attractive?

Culture and tourism

Trends in tourism

Chinese tourists pave a new route across Europe

Tourism development

Writing skills – emails

Economic impacts of tourism                       

Hotel and tourism English

Sustainable tourism

A career in tourism

Writing skills – basic principles for a good CV

Applying for jobs

Writing skills – the content of a covering letter of application

Chinese domestic tourism

Marketing and tourism

Promoting a destination

Describing a tourist attraction

Factors affecting the travel and tourism industry

Tourism in a world of technology

The future of tourism





Programma esteso

Programma esteso

Il processo di globalizzazione dei mercati ha determinato un forte impulso al prodotto “turismo”, ampliandone la gamma delle risorse e richiedendo a chi vi opera capacità professionali aggiornate e competenze sempre più sviluppate. Il turismo è uno dei settori portanti dell'economia italiana e diverrà sempre più importante con l'aumento del tempo libero e della mobilità geografica delle persone. La crescita del settore offre importanti occasioni di lavoro ma impone anche la formazione di operatori qualificati, in grado di comprendere e governare un mercato molto competitivo. Di fronte ad un mercato sempre più complesso e competitivo, in una realtà nella quale i consumatori / turisti richiedono prodotti nuovi e personalizzati, le imprese turistiche devono affrontare un’innovazione culturale, organizzativa e gestionale tale da supportare un’offerta adeguata. Il mondo dell’ospitalità deve adeguarsi alla costante richiesta di miglioramento della qualità del servizio e deve essere in grado di misurare efficacia ed efficienza dei sistemi di gestione utilizzati in una prospettiva di crescita e sviluppo. Il percorso di studio porterà gli studenti a conoscere come gestire e organizzare i servizi turistici-culturali, con un focus particolare sulla territorialità, dalla sua comunicazione al turismo sostenibile. La padronanza della lingua inglese consente gli studenti di valorizzare loro capacità in ambito nazionale e internazionale.




Prerequisiti

Prerequisiti

E’ suggerito almeno un livello B2 (Quadro Europeo di Riferimento per le Lingue Straniere / Common European Framework of Reference for Languages)

 

 


Metodi didattici

Metodi didattici

Nel periodo di emergenza Covid-19 le lezioni si svolgeranno in modalità completamente da rimota in videoconferenza sincrona.


Modalità di verifica dell'apprendimento

Modalità di verifica dell'apprendimento

La prova di accertamento è orale. E' verte sui seguenti argomenti trattati nella dispensa: ‘Laurea Magistrale in Economia del Turismo - UCL’, da dott. R. Anderson.


Testi di riferimento

Testi di riferimento

 La dispensa - Lingua Inglese – ‘Laurea Magistrale in Economia del Turismo - UCL’, Dott. R Anderson. Disponibile sulla piattaforma di dott. Robin Anderson. *Aggiornato ogni anno.


Periodo di erogazione dell’insegnamento

Periodo di erogazione dell’insegnamento

2 semester




Lingua di insegnamento

Lingua di insegnamento

Inglese


Export

Learning objectives

Learning objectives

The programme develops the oral capabilities of students in discussing and expressing their views on economic aspects but also the current situation in the tourism and leisure business. The course objectives will be achieved through a careful investigation of a variety of tourism issues which will take place on the course of ‘Lingua inglese per le scienze turistiche’, the 6 credit, annual tourism course.


During the Covid-19 emergency period, the lessons may take place in a mixture of remote synchronous videoconference mode and normal classes.


Contents

Contents

The course covers such themes as;

A background to tourism

Why study tourism?

What are the main impacts of tourism?

Tourism today

Types of holidays                                    

Niche market tourism

What makes countries attractive?

Culture and tourism

Trends in tourism

Chinese tourists pave a new route across Europe

Tourism development

Writing skills – emails

Economic impacts of tourism                       

Hotel and tourism English

Sustainable tourism

A career in tourism

Writing skills – basic principles for a good CV

Applying for jobs

Writing skills – the content of a covering letter of application

Chinese domestic tourism

Marketing and tourism

Promoting a destination

Describing a tourist attraction

Factors affecting the travel and tourism industry

Tourism in a world of technology

The future of tourism





Detailed program

Detailed program

The process of globalization of markets has given a strong impetus to the product "tourism", expanding the range of resources and requiring those who work in the sector to update skills and competences increasingly. Tourism is one of the leading sectors of the Italian economy and will become increasingly important with the increase in leisure time and geographical mobility of people. The growth of the sector offers significant employment opportunities but also requires the training of qualified operators, able to understand and deal with a very competitive market. Faced with an increasingly complex and competitive professional environment, in a world in which consumers / tourists require new and customized products, tourism enterprises are facing changes in cultural innovation, organization and management in order to maintain their competitive advantage. The hospitality world must adapt to the constant demand for improvement of quality of service and must be capable of measuring the effectiveness and efficiency of the management systems used in a perspective of growth and development. The course of study will lead students to learn how to manage and organize cultural and tourist services, with a particular focus on territoriality, its communication to sustainable tourism. The mastery of the English language enables students to enhance their professional validity at national and international levels.

 

Prerequisites

Prerequisites

Students are expected to have already reached level B2 (Common European Framework of Reference for Languages ​​/ Common European Framework of Reference for Languages)

 



Teaching methods

Teaching methods

Lessons in class. However; during the Covid-19 emergency period, the lessons will take place in a completely remote synchronous videoconference mode.


Assessment methods

Course assessment methods

The final exam is an oral exam and it is based on the topics covered in the booklet: ‘Laurea Magistrale in Economia del Turismo - UCL’, Dott. R. Anderson.


Textbooks and Reading Materials

Textbooks and Reading Materials

The booklet – ‘Lingua Inglese - Laurea Magistrale in Economia del Turismo - UCL’. Dott. R Anderson. Available on the website of dott. Robin Anderson. **This is updated every academic year.


Semester

Timetable

 

2 semestre.

 



Teaching language

Teaching language

English

 


Enter

Key information

Field of research
NN
ECTS
2
Term
Second semester
Activity type
Mandatory to be chosen
Course Length (Hours)
14
Language
English

Staff

    Teacher

  • Robin Anderson
    Robin Anderson

Students' opinion

View previous A.Y. opinion

Bibliography

Find the books for this course in the Library

Enrolment methods

Manual enrolments
Self enrolment (Student)

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