Course Syllabus
Obiettivi formativi
Obiettivi formativi
Il programma sviluppa le capacità orali degli studenti per discutere e esprimere le proprie opinioni sugli aspetti della situazione attuale nel settore del turismo e ospitalità. Gli obiettivi del corso saranno raggiunti attraverso un'attenta ricerca di varie tematiche del turismo.
Nel periodo di emergenza Covid-19 le lezioni si svolgeranno in modalità mista: parziale presenzae lezioni videoregistrate asincrone / sincrone.
Contenuti sintetici
Contenuti sintetici
Il corso si tratte di:
A background to tourism
Why study tourism?
What are the main impacts of tourism?
Tourism today
Types of holidays
Niche market tourism
What makes countries attractive?
Culture and tourism
Trends in tourism
Chinese tourists pave a new route across Europe
Tourism development
Writing skills – emails
Economic impacts of tourism
Hotel and tourism English
Sustainable tourism
A career in tourism
Writing skills – basic principles for a good CV
Applying for jobs
Writing skills – the content of a covering letter of application
Chinese domestic tourism
Marketing and tourism
Promoting a destination
Describing a tourist attraction
Factors affecting the travel and tourism industry
Tourism in a world of technology
The future of tourism
Programma esteso
Programma esteso
Il processo di globalizzazione dei mercati ha determinato un forte impulso al prodotto “turismo”, ampliandone la gamma delle risorse e richiedendo a chi vi opera capacità professionali aggiornate e competenze sempre più sviluppate. Il turismo è uno dei settori portanti dell'economia italiana e diverrà sempre più importante con l'aumento del tempo libero e della mobilità geografica delle persone. La crescita del settore offre importanti occasioni di lavoro ma impone anche la formazione di operatori qualificati, in grado di comprendere e governare un mercato molto competitivo. Di fronte ad un mercato sempre più complesso e competitivo, in una realtà nella quale i consumatori / turisti richiedono prodotti nuovi e personalizzati, le imprese turistiche devono affrontare un’innovazione culturale, organizzativa e gestionale tale da supportare un’offerta adeguata. Il mondo dell’ospitalità deve adeguarsi alla costante richiesta di miglioramento della qualità del servizio e deve essere in grado di misurare efficacia ed efficienza dei sistemi di gestione utilizzati in una prospettiva di crescita e sviluppo. Il percorso di studio porterà gli studenti a conoscere come gestire e organizzare i servizi turistici-culturali, con un focus particolare sulla territorialità, dalla sua comunicazione al turismo sostenibile. La padronanza della lingua inglese consente gli studenti di valorizzare loro capacità in ambito nazionale e internazionale.
Prerequisiti
Prerequisiti
E’ suggerito almeno un livello B2 (Quadro Europeo di Riferimento per le Lingue Straniere / Common European Framework of Reference for Languages)
Metodi didattici
Metodi didattici
Nel periodo di emergenza Covid-19 le lezioni si svolgeranno in modalità completamente da rimota in videoconferenza sincrona.
Modalità di verifica dell'apprendimento
Modalità di verifica dell'apprendimento
La prova di accertamento è orale. E' verte sui seguenti argomenti trattati nella dispensa: ‘Laurea Magistrale in Economia del Turismo - UCL’, da dott. R. Anderson.
Testi di riferimento
Testi di riferimento
La dispensa - Lingua Inglese – ‘Laurea Magistrale in Economia del Turismo - UCL’, Dott. R Anderson. Disponibile sulla piattaforma di dott. Robin Anderson. *Aggiornato ogni anno.
Periodo di erogazione dell’insegnamento
Periodo di erogazione dell’insegnamento
2 semester
Lingua di insegnamento
Lingua di insegnamento
Inglese
Learning objectives
Learning objectives The programme develops the oral capabilities of students in discussing and expressing their views on economic aspects but also the current situation in the tourism and leisure business. The course objectives will be achieved through a careful investigation of a variety of tourism issues which will take place on the course of ‘Lingua inglese per le scienze turistiche’, the 6 credit, annual tourism course.
During the Covid-19 emergency period, the lessons may take place in a mixture of remote synchronous videoconference mode and normal classes.
Contents
Contents
The course covers such themes as;
A background to tourism
Why study tourism?
What are the main impacts of tourism?
Tourism today
Types of holidays
Niche market tourism
What makes countries attractive?
Culture and tourism
Trends in tourism
Chinese tourists pave a new route across Europe
Tourism development
Writing skills – emails
Economic impacts of tourism
Hotel and tourism English
Sustainable tourism
A career in tourism
Writing skills – basic principles for a good CV
Applying for jobs
Writing skills – the content of a covering letter of application
Chinese domestic tourism
Marketing and tourism
Promoting a destination
Describing a tourist attraction
Factors affecting the travel and tourism industry
Tourism in a world of technology
The future of tourism
Detailed program
Detailed program
The process of globalization of markets has given a strong impetus to the product "tourism", expanding the range of resources and requiring those who work in the sector to update skills and competences increasingly. Tourism is one of the leading sectors of the Italian economy and will become increasingly important with the increase in leisure time and geographical mobility of people. The growth of the sector offers significant employment opportunities but also requires the training of qualified operators, able to understand and deal with a very competitive market. Faced with an increasingly complex and competitive professional environment, in a world in which consumers / tourists require new and customized products, tourism enterprises are facing changes in cultural innovation, organization and management in order to maintain their competitive advantage. The hospitality world must adapt to the constant demand for improvement of quality of service and must be capable of measuring the effectiveness and efficiency of the management systems used in a perspective of growth and development. The course of study will lead students to learn how to manage and organize cultural and tourist services, with a particular focus on territoriality, its communication to sustainable tourism. The mastery of the English language enables students to enhance their professional validity at national and international levels.
Prerequisites
Prerequisites
Students are expected to have already reached level B2 (Common European Framework of Reference for Languages / Common European Framework of Reference for Languages)
Teaching methods
Teaching methods
Lessons in class. However; during the Covid-19 emergency period, the lessons will take place in a completely remote synchronous videoconference mode.
Assessment methods
Course assessment methods
The final exam is an oral exam and it is based on the topics covered in the booklet: ‘Laurea Magistrale in Economia del Turismo - UCL’, Dott. R. Anderson.
Textbooks and Reading Materials
Textbooks and Reading Materials
The booklet – ‘Lingua Inglese - Laurea Magistrale in Economia del Turismo - UCL’. Dott. R Anderson. Available on the website of dott. Robin Anderson. **This is updated every academic year.
Semester
Timetable
2 semestre.
Teaching language
Teaching language
English