Skip to main content
If you continue browsing this website, you agree to our policies:
  • Condizioni di utilizzo e trattamento dei dati
Continue
x
e-Learning - UNIMIB
  • Home
  • Calendar
  • My Media
  • More
Listen to this page using ReadSpeaker
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Italiano ‎(it)‎
You are currently using guest access
 Log in
e-Learning - UNIMIB
Home Calendar My Media
Percorso della pagina
  1. Economics
  2. Master Degree
  3. Economia del Turismo [F7602M - F7601M]
  4. Courses
  5. A.A. 2021-2022
  6. 2nd year
  1. German Culture
  2. Summary
Unità didattica Course full name
German Culture
Course ID number
2122-2-F7601M059-F7601M055M
Course summary SYLLABUS

Blocks

Back to German Language for Tourism

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
Export

Obiettivi formativi

Il modulo intende considerare, in chiave diacronica e sincronica, aspetti multi- e interculturali con riferimento a lingua, società, cultura ed economia dell’area germanofona.

Contenuti sintetici

Approfondimento delle abilità linguistiche e delle competenze culturali e inter-/intraculturali necessarie per operare nel mondo internazionale e globale del turismo incoming e outgoing.


Programma esteso

Il corso propone un’ampia gamma di testi scritti e orali per un’accurata indagine di tematiche relative alla lingua, alla cultura, al pensiero, alla società e all’economia, attingendo a fonti storico-letterarie ed economico-sociali per meglio conoscere e comprendere gli aspetti più vari della comunicazione turistica.


Prerequisiti

Livello A2 del Quadro comune europeo di riferimento per la conoscenza delle lingue (QCER).



Metodi didattici

Lezioni frontali

L'iscrizione al corso su moodle è imprescindibile, sia per ricevere il link per seguire le lezioni da remoto, sia per scaricare i materiali che saranno argomento d'esame.

In periodi di emergenza sanitaria le lezioni si svolgeranno da remoto con lezioni video-registrate asincrone e sincrone, secondo le linee guida emesse al momento.



Modalità di verifica dell'apprendimento

Prova orale sui temi affrontati nel corso.



Testi di riferimento

Materiali disponibili sulla piattaforma e-learning in Lingua tedesca per le Scienze Turistiche, sezione di Cultura


Periodo di erogazione dell’insegnamento

Primo semestre

Lingua di insegnamento

Tedesco e italiano

Export

Learning objectives

Multi- and intercultural aspects with reference to language, society, culture and economy of the German speaking countries will be approached using a diachronic and synchronic key.

Contents

Improvement of language, cultural and inter-/intracultural skills needed to operate in the global world of both incoming and outgoing tourism

Detailed program

The course offers a wide range of written and oral texts for a thorough investigation of issues related to language, culture, thought, society and economy, drawing on historical, literary, economic and social sources as a means to better know and understand the various aspects of tourism communication.


Prerequisites

Level A2 Common European Framework of Reference for Languages (CEFR).


Teaching methods

Lectures

During periods of health emergency, the course will be delivered online by the means of video-lessons in streaming and by some previously recorded materials, according to current guidelines issued at that moment.


Assessment methods

Oral exam on the topics analyzed during the course.

Textbooks and Reading Materials

Materials on the e-learning platform under Lingua tedesca per le Scienze Turistiche, section Cultura


Semester

First semester

Teaching language

German and Italian

Enter

Key information

Field of research
L-LIN/14
ECTS
4
Term
First semester
Activity type
Mandatory to be chosen
Course Length (Hours)
28
Language
deu

Staff

    Teacher

  • Caterina Saracco
    Caterina Saracco

Enrolment methods

Manual enrolments
Self enrolment (Student)

You are currently using guest access (Log in)
Policies
Get the mobile app
Powered by Moodle
© 2025 Università degli Studi di Milano-Bicocca
  • Privacy policy
  • Accessibility
  • Statistics