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  1. Further Language Knowledge (communication Skills)
  2. Summary
Insegnamento Course full name
Further Language Knowledge (communication Skills)
Course ID number
2122-1-F7702M071
Course summary SYLLABUS

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
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Obiettivi formativi

Obiettivo del corso è potenziare le capacità comunicative degli studenti in lingua inglese, con particolare attenzione alle competenze orali, relative a pronuncia, scelte lessicali, coesione e coerenza del discorso, registro… al fine di far loro acquisire la capacità di produrre messaggi efficaci adeguati agli scopi comunicativi in un determinato contesto.

Contenuti sintetici

Il corso è incentrato su diversi aspetti della comunicazione in lingua inglese, attraverso lo studio della teoria conduce lo studente lungo un percorso che lo porta a confrontarsi con le competenze più pratiche della comunicazione scritta e orale.

Dalla conoscenza e quindi gestione delle dinamiche di gruppo, si passa ai modelli teorici del processo comunicativo e delle tecniche di persuasione, fino ad arrivare all’arte di parlare in pubblico, il public speaking in ambito professionale legato alla presentazione di un prodotto.


Programma esteso

Come comunicare in modo efficace in lingua inglese

DINAMICHE DI GRUPPO

  • Come le dinamiche di gruppo influenzano il processo decisionale
  • La lingua nelle riunioni di lavoro
  • Come esprimere la propria opinione in inglese

BRAINSTORMING

  • Tecniche efficaci di brainstorming
  •  Il ruolo del facilitatore
  •  Modelli linguistici

COMUNICAZIONE PERSUASIVA: LA SCIENZA DELLA PERSUASIONE

  •  Il processo comunicativo
  •  Le tecniche di persuasione

COMUNICAZIONE PERSUASIVA: IL LINGUAGGIO DELLA PERSUASIONE

COMPETENZE PER PARLARE IN PUBBLICO

  •  Come fare una presentazione in inglese
  • Pronuncia inglese

Prerequisiti

È richiesta una conoscenza della lingua inglese di livello B2 secondo il CEFR.


Metodi didattici

Nel periodo di emergenza Covid-19 le lezioni si svolgeranno online, sulla piattaforma Google Classroom.


Modalità di verifica dell'apprendimento

Per ottenere l’idoneità e quindi i 2 CFU previsti, gli studenti dovranno lavorare in gruppo e consegnare 2 assignments che verranno proposti a seguito del completamento dei moduli corrispondenti. Questi progetti daranno la possibilità agli studenti di mettere in pratica le competenze acquisite con lo studio in un crescendo di complessità. 

Gli studenti che per motivi lavorativi o di salute si trovassero impossibilitati a lavorare in un team, potranno presentare i progetti individualmente.

Testi di riferimento

Tutti i materiali di studio saranno caricati dalla docente sulla piattaforma di Google Classroom divisi per argomento e andranno consultati seguendo l’ordine proposto.

Testi consigliati per continuare autonomamente lo studio (non richiesti all’esame):

  • Business English Handbook, Advanced, Paul Emmerson, MacMillan. ISBN 978-1-4050-8605-9
  • Skillful 4, Listening and Speaking, Emma and Gary Pathare. Student’s book pack, C1. MacMillan Education
  • Skillful 4, Reading and Writing, Lindsay Warwick and Louis Rogers. Student’s book pack, C1. MacMillan Education

Periodo di erogazione dell’insegnamento

Secondo semestre

Lingua di insegnamento

Inglese

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Learning objectives

The aim of the course is to enhance the students' communication skills in English. Special relevance will be given to oral skills: pronunciation, lexical choices, cohesion and coherence of speech, register, etc. The students will learn to use the language and different persuasion techniques to reach their communication goals.

Contents

The course focuses on different aspects of English communication; through the study of the theory, the student will learn and practice first-hand the skills required to communicate clearly and effectively.

From the management of group dynamics, we will move on to the theoretical models of the communication process and persuasion techniques, up to the art of public speaking and the presentation skills required to engage and persuade the audience.

Detailed program

HOW TO COMMUNICATE EFFECTIVELY IN ENGLISH

GROUP DYNAMICS

  • How group dynamics affect decision making
  • Language: Agreeing/ Disagreeing in meetings
  • Language: Expressing opinions

BRAINSTORMING

  • Effective Brainstorming techniques
  • The role of the facilitator
  • Speaking model

PERSUASIVE COMMUNICATION: THE SCIENCE OF PERSUASION

  • The communication process
  • Persuasion techniques

PERSUASIVE COMMUNICATION: THE LANGUAGE OF PERSUASION

  • The language of persuasion

PRESENTATIONS SKILLS AND PUBLIC SPEAKING

  • Presentation skills in English
  • English Pronunciation

Prerequisites

A B2 level knowledge of English is required.


Teaching methods

Because of Covid-19 emergency, lessons will be uploaded on the platform of Google Classroom.

Assessment methods

To be considered “idoneo” and therefore obtain 2 credits, students will have to work in a group and deliver 2 assignments which will be proposed following the completion of the corresponding module (s). These projects will give students the opportunity to put into practice the knowledge and skills acquired in a crescendo of complexity. 

Students who, for either work or health reasons, are unable to work in a team, can decide to present individual projects.


Textbooks and Reading Materials

All study materials will be uploaded by the teacher on the platform of Google Classroom organised in modules.

 Recommended texts for the students to continue their studies independently (not required for the exam):

  • Business English Handbook, Advanced, Paul Emmerson, MacMillan. ISBN 978-1-4050-8605-9
  • Skillful 4, Listening and Speaking, Emma and Gary Pathare. Student’s book pack, C1. MacMillan Education
  • Skillful 4, Reading and Writing, Lindsay Warwick and Louis Rogers. Student’s book pack, C1. MacMillan Education

Semester

Second semester

Teaching language

English

Enter

Key information

Field of research
NN
ECTS
2
Term
Second semester
Activity type
Mandatory
Course Length (Hours)
14
Language
English

Staff

    Teacher

  • GC
    Giulia Caldarone

Students' opinion

View previous A.Y. opinion

Bibliography

Find the books for this course in the Library

Enrolment methods

Manual enrolments
Self enrolment (Student)

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