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e-Learning - UNIMIB
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  1. Further Language Knowledge (communication Skills)
  2. Summary
Insegnamento Course full name
Further Language Knowledge (communication Skills)
Course ID number
2122-1-F7702M061
Course summary SYLLABUS

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
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Obiettivi formativi

Obiettivo del corso è potenziare le capacità comunicative degli studenti in lingua inglese, con particolare attenzione alle competenze orali, relative a pronuncia, scelte lessicali, coesione e coerenza del discorso, registro… al fine di far loro acquisire la capacità di produrre messaggi efficaci adeguati agli scopi comunicativi in un determinato contesto

Contenuti sintetici

Il corso è incentrato su diversi aspetti della comunicazione in lingua inglese, attraverso lo studio della teoria conduce lo studente lungo un percorso che lo porta a confrontarsi con le competenze più pratiche della comunicazione scritta e orale.

Dai modelli teorici del processo comunicativo e della scienza della persuasione, si passa all’arte di parlare in pubblico, il public speaking in ambito professionale legato alla presentazione di un prodotto.

Programma esteso

PERSUASION

  • The communication process
  • Effective persuasion techniques
  • The language of persuasion

PRESENTATION SKILLS AND PUBLIC SPEAKING

  • Presentation skills in English
  • English Pronunciation

Prerequisiti

È richiesta una conoscenza della lingua inglese di livello B2 secondo il CEFR.

Metodi didattici

Nel periodo di emergenza Covid-19 le lezioni si svolgeranno online, sulla piattaforma Google Classroom.

Modalità di verifica dell'apprendimento

Per ottenere l’idoneità, gli studenti dovranno lavorare in gruppo e consegnare un progetto articolato e complesso che rifletta le competenze acquisite con lo studio.

Gli studenti che per motivi lavorativi o di salute si trovassero impossibilitati a lavorare in un team, potranno presentare il progetto individualmente.

Testi di riferimento

Tutti i materiali di studio saranno caricati dalla docente sulla piattaforma di Google Classroom divisi per argomento e andranno consultati seguendo l’ordine proposto.

Testi consigliati per continuare autonomamente lo studio (non richiesti all’esame):

  • Business English Handbook, Advanced, Paul Emmerson, MacMillan. ISBN 978-1-4050-8605-9
  • Skillful 4, Listening and Speaking, Emma and Gary Pathare. Student’s book pack, C1. MacMillan Education
  • Skillful 4, Reading and Writing, Lindsay Warwick and Louis Rogers. Student’s book pack, C1. MacMillan Education

Periodo di erogazione dell’insegnamento

Secondo semestre.

Lingua di insegnamento

Inglese

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Learning objectives

The aim of the course is to enhance the students' communication skills in English. Special relevance will be given to oral skills: pronunciation, lexical choices, cohesion and coherence of speech, register, etc. The students will learn to use the language and different persuasion techniques to reach their communication goals.

Contents

The course focuses on different aspects of English communication; through the study of the theory, the student will learn and practice first-hand the skills required to communicate clearly and effectively.

From the theoretical models of the communication process and the science of persuasion, we will move on to the art of public speaking and the presentation skills required to engage and persuade the audience.

Detailed program

PERSUASION

  • The communication process
  • Effective persuasion techniques
  • The language of persuasion

PRESENTATION SKILLS AND PUBLIC SPEAKING

  • Presentation skills in English
  • English Pronunciation

Prerequisites

A B2 level knowledge of English is required.

Teaching methods

Because of Covid-19 emergency, lessons will be uploaded on the platform of Google Classroom.

Assessment methods

To be considered "idoneo", students will have to work in a team and deliver a well-structured project consisting of a presentation and a report.

Students who, for either work or health reasons, are unable to work in a team, can present an individual project.

Textbooks and Reading Materials

All study materials will be uploaded by the teacher on the platform of Google Classroom organised in modules.

 Recommended texts for the students to continue their studies independently (not required for the exam):

  • Business English Handbook, Advanced, Paul Emmerson, MacMillan. ISBN 978-1-4050-8605-9
  • Skillful 4, Listening and Speaking, Emma and Gary Pathare. Student’s book pack, C1. MacMillan Education
  • Skillful 4, Reading and Writing, Lindsay Warwick and Louis Rogers. Student’s book pack, C1. MacMillan Education


Semester

2^

Teaching language

English

Enter

Key information

Field of research
NN
ECTS
1
Term
Second semester
Activity type
Mandatory
Course Length (Hours)
7
Language
English

Staff

    Teacher

  • GC
    Giulia Caldarone

Students' opinion

View previous A.Y. opinion

Bibliography

Find the books for this course in the Library

Enrolment methods

Self enrolment (Student)
Manual enrolments

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