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  1. Global Retailing
  2. Summary
Insegnamento Course full name
Global Retailing
Course ID number
2122-2-F7702M068
Course summary SYLLABUS

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
Export

Area di apprendimento

Obiettivi formativi

Riconoscere e sviluppare le politiche di marketing nelle imprese della distribuzione globale.

Contenuti sintetici

L'obiettivo di questo corso è quello di fornire un'introduzione completa agli aspetti del global retailing e agli elementi fondamentali della gestione del retail.

Programma esteso

Il mercato delle imprese della distribuzione

Le imprese della distribuzione al dettaglio

Retail planning and strategy

Il marketing mix delle imprese della distribuzione al dettaglio

Imprese della distribuzione e innovazione

Prerequisiti

Metodi didattici

Lezioni frontali

(Le lezioni si svolgeranno in presenza se l'andamento dell'emergenza sanitaria COVID19 lo renderà possibile).


Modalità di verifica dell'apprendimento

A fine corso è possibile sostenere un esame scritto sul materiale spiegato a lezione.

Negli appelli ufficiali, l’esame sarà svolto in forma orale sui testi di riferimento indicati alla pagina del corso.

Gli esami saranno svolti in presenza compatibilmente con l'andamento dell'emergenza Covid-19.


Testi di riferimento

  • Michael Levy, Barton Weitz, Dhruv Grewal, Retailing Management, 10th Edition, McGrawHill.
  • Roberto Sbrana, Alessandro Gandolfo, Contemporary retailing. Il governo dell'impresa commerciale moderna, Giappichelli, Torino, 2007.

 


Export

Learning area

Learning objectives

Recognize and develop marketing policies for global retailers.

Contents

The aim of this course is to provide a comprehensive introduction to all aspects of global retailing and the fundamental elements of retail management.


Detailed program

The retail industry

Retail organizations

Retail planning and strategy

The retail mix

Retailers and Innovation



Prerequisites

Teaching methods

Lectures

(Lectures will be delivered in presence depending on the evolution of the COVID19 pandemic).


Assessment methods

At the end of classes, a written exam based on the lectures' content.

During the exam sessions, an oral exam on the Textbooks and Reading Materials published on the course page.

The exam will be in presence depending on the evolution of the COVID19 pandemic. 



Textbooks and Reading Materials

  • Michael Levy, Barton Weitz, Dhruv Grewal, Retailing Management, 10th Edition; McGrawHill.
  • Roberto Sbrana, Alessandro Gandolfo, Contemporary retailing. Il governo dell'impresa commerciale moderna, Giappichelli, Torino, 2007.


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Key information

Field of research
SECS-P/08
ECTS
8
Term
First semester
Activity type
Mandatory
Course Length (Hours)
56
Language
Italian

Staff

    Teacher

  • SR
    Sabina Riboldazzi
  • VT
    Vincenzo Tassinari

Students' opinion

View previous A.Y. opinion

Bibliography

Find the books for this course in the Library

Enrolment methods

Manual enrolments
Self enrolment (Student)

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