Skip to main content
If you continue browsing this website, you agree to our policies:
  • Condizioni di utilizzo e trattamento dei dati
Continue
x
e-Learning - UNIMIB
  • Home
  • Calendar
  • My Media
  • More
Listen to this page using ReadSpeaker
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Italiano ‎(it)‎
You are currently using guest access
 Log in
e-Learning - UNIMIB
Home Calendar My Media
Percorso della pagina
  1. Medicine and Surgery
  2. Bachelor Degree
  3. Fisioterapia [I0201D]
  4. Courses
  5. A.A. 2022-2023
  6. 2nd year
  1. Differential Diagnosis in Rehabilitation
  2. Summary
Insegnamento Course full name
Differential Diagnosis in Rehabilitation
Course ID number
2223-2-I0201D047
Course summary SYLLABUS

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
Export

Obiettivi

Conoscere i principi della diagnosi differenziale in riabilitazione.

Contenuti sintetici

Il corso si articola in 1 incontro di 7 ore durante il quale verranno esposti i concetti relativi alla diagnosi differenziale in riabilitazione.

Programma esteso

Percorso attraverso gli aspetti principali della “Diagnosi differenziale funzionale” propria del Fisioterapista, che deve essere in grado di distinguere tra i sintomi derivanti da alterazioni funzionali e sintomi simili, ma che possono invece mascherare patologie organiche, talvolta gravi, che richiedono l’intervento medico e per le quali il trattamento fisioterapico può essere inutile e addirittura dannoso o lesivo.

Prerequisiti

Modalità didattica

Lezioni frontali ed esercitazioni in presenza

Materiale didattico

Diagnosi Differenziale in Fisioterapia Autori: Catherine Cavallaro Goodman, Teresa E. Kelly Snyder.

Periodo di erogazione dell'insegnamento

annuale

Modalità di verifica del profitto e valutazione

frequenza.

Orario di ricevimento

su appuntamento

Sustainable Development Goals

SALUTE E BENESSERE
Export

Aims

Knowing the basic concepts of differential diagnosis in rehabilitation.

Contents

One session of 7 hours, concept of DIFFERENTIAL DIAGNOSIS IN REHABILITATION will be presented.

Detailed program

Main aspects of “functional differential diagnosis” in rehabilitation.

- Symptoms and their sources

- Differentiate between symptoms that come from functional problems and

symptoms from other diseases

- Knowing the symptoms that require medical attention.

Prerequisites

Teaching form

Lessons and lab in attendance

Textbook and teaching resource

Diagnosi Differenziale in Fisioterapia Autori: Catherine Cavallaro Goodman, Teresa E. Kelly Snyder.

Semester

annual

Assessment method

Attendance

Office hours

by appointment

Sustainable Development Goals

GOOD HEALTH AND WELL-BEING
Enter

Key information

Field of research
NN
ECTS
1
Term
Annual
Activity type
Elective
Course Length (Hours)
7
Degree Course Type
Degree Course
Language
Italian

Staff

    Teacher

  • AM
    Antonella Martinelli

Students' opinion

View previous A.Y. opinion

Bibliography

Find the books for this course in the Library

Enrolment methods

Manual enrolments
Self enrolment (Student)

Sustainable Development Goals

GOOD HEALTH AND WELL-BEING - Ensure healthy lives and promote well-being for all at all ages
GOOD HEALTH AND WELL-BEING

You are currently using guest access (Log in)
Policies
Get the mobile app
Powered by Moodle
© 2025 Università degli Studi di Milano-Bicocca
  • Privacy policy
  • Accessibility
  • Statistics