Skip to main content
If you continue browsing this website, you agree to our policies:
  • Condizioni di utilizzo e trattamento dei dati
Continue
x
If you continue browsing this website, you agree to our policies:
  • Condizioni di utilizzo e trattamento dei dati
Continue
x
e-Learning - UNIMIB
  • Home
  • More
Listen to this page using ReadSpeaker
You are currently using guest access
 Log in
e-Learning - UNIMIB
Home
Percorso della pagina
  1. Economics
  2. Master Degree
  3. Economia del Turismo [F7602M - F7601M]
  4. Courses
  5. A.A. 2022-2023
  6. 2nd year
  1. Anglo-Saxon Culture
  2. Summary
Unità didattica Course full name
Anglo-Saxon Culture
Course ID number
2223-2-F7601M057-F7601M051M
Course summary SYLLABUS

Blocks

Back to English Language for Tourism

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
Export

Obiettivi formativi

L'obiettivo del corso di Culture anglosassoni è di fornire i profili variegati delle società anglofone odierne, in un tentativo di rendere gli studenti consapevoli di quanto le culture hanno in comune e dove e perché rivelano delle differenze. I Paesi presi in esame sono quelli che costituiscono il Regno Unito, l'ex-impero britannico e l'attuale Commonwealth, senza tralasciare il continente nord-americano, con gli Stati Uniti e il Canada, dove i madrelingue inglesi sono circa 250 milioni.

Contenuti sintetici

Argomenti presentati nelle lezioni includeranno la formazione di tradizioni, di istituzioni e di innovazioni, tenendo sempre un occhio sui rapporti all'interno dei gruppi di potere e fra di loro. Le lezioni offriranno spaccati della storia, della geografia, delle credenze e delle abitudini, di tutti quei elementi che vanno a influenzare lo sviluppo di una identità nazionale.

Programma esteso

Fra gli argomenti approfonditi ci saranno: topografia; ortografia e pronuncia; monarchia e governance; Chiesa e Stato; L'Irlanda e La Scozia; impero e Commonwealth; turismo culturale fra Shakespeare e Elvis. Il programma può subire modifiche a causa di avvenimenti improvvisi e attualità.

Prerequisiti

Superamento della prova di lingua inglese al triennio, oppure equivalente.

Metodi didattici

Lezioni frontali

Modalità di verifica dell'apprendimento

La prova è in due parti. Lo scritto, della durata di 75 minuti, si svolge in questo periodo di incertezza, in forma informatizzata. Esso consiste in 60 domande richiedenti l'inserimento di une sola parola. Le domande si basano rigorosamente sul contenuto dei testi prescritti. Una breve orale segue.

Testi di riferimento

Tutto il material necessario per esame viene caricato su e-learning. Le prime nove unità ( circa) sono dedicate agli argomenti delle lezioni. Segue una sezione di due unità che funzionano come ripasso del corso. Une terza sezione contiene un Mock examination e una discussione degli errori più comuni.

Come materiale aggiuntivo e di sostegno, si consiglia il sito The British Council LearnEnglish. Al fine di migliorare l'ascolto e la lettura, si vedano: Sky Breaking News London; BBC 6 minute Ebglish; Youtube; I video e gli articoli pubblicati dal Guardian Online.

Periodo di erogazione dell'insegnamento

primo semestre

Lingua di insegnamento

lingua inglese

Sustainable Development Goals

PARITÁ DI GENERE | CITTÀ E COMUNITÀ SOSTENIBILI
Export

Learning objectives

The aim of this course on English speaking cultures is to provide the variegated profiles of the main English-as-first-language societies of today, in an attempt to familiarize students with what the cultures in question have in common and how/why they differ. The countries examined will be the ones forming the UK as well as those of the ex-Empire and present Commonwealth, without neglecting the North American continent with the US and Canada and their 250 million or so native speakers of English.

Contents

Lessons will cover subjects like the development of traditions, institutions and innovations as well as relations within and between power blocks. The lessons will offer a kaleidoscope of snapshots into history, geography, beliefs and practices, all of which going to affect national identity to a greater or lesser degree.

Detailed program

Among the topics discussed in detail will be: names and places; sounds and spellings; monarchy and governance; Church and nation; Ireland and Scotland; Empire and Commonwealth; Cultural tourism from Shakespeare to Elvis. Current affairs may cause program variations.

Prerequisites

Pass in English language at first degree level or equivalent.

Teaching methods

Traditional lectures

Assessment methods

The exam is in two parts - a written and an oral. The written, which lasts 75 minutes, is in this period of uncertainty accessed only online. It consists of 60 Cloze test items ( putting in the missing word) on the basis of the texts read and discussed in class. The candidates need to show they have acquired an active knowledge of the contents of the lessons. A brief oral follows.

Textbooks and Reading Materials

All the course material is available on the E-Learning platform. The nine or so units are dedicated to the topics developed in the various lessons. They are followed by a revision section with the Memory Bank and Facts and Figures, which summarize the salient facts and figures. The last two units contain a mock paper and an analysis of possible mistakes.

Back up material can be accessed via: The British Council LearnEnglish. For online listening and reading, access : Sky Breaking News London; BBC 6 minute English; Youtube; the videos and articles published byGuardian Online.

Semester

first semester

Teaching language

English

Sustainable Development Goals

GENDER EQUALITY | SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES
Enter

Key information

Field of research
L-LIN/12
ECTS
4
Term
First semester
Activity type
Mandatory to be chosen
Course Length (Hours)
28
Degree Course Type
2-year Master Degreee
Language
English

Staff

    Teacher

  • PK
    Patricia Ann Kennan

Enrolment methods

Manual enrolments
Self enrolment (Student)

Sustainable Development Goals

GENDER EQUALITY - Achieve gender equality and empower all women and girls
GENDER EQUALITY
SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES - Make cities and human settlements inclusive, safe, resilient and sustainable
SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES

You are currently using guest access (Log in)
Policies
Get the mobile app
Powered by Moodle
© 2025 Università degli Studi di Milano-Bicocca
  • Privacy policy
  • Accessibility
  • Statistics