Skip to main content
If you continue browsing this website, you agree to our policies:
  • Condizioni di utilizzo e trattamento dei dati
Continue
x
e-Learning - UNIMIB
  • Home
  • My Media
  • More
Listen to this page using ReadSpeaker
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Italiano ‎(it)‎
 Log in
e-Learning - UNIMIB
Home My Media
Percorso della pagina
  1. Economics
  2. Master Degree
  3. Marketing e Mercati Globali [F7704M - F7702M]
  4. Courses
  5. A.A. 2022-2023
  6. 2nd year
  1. Global Retailing
  2. Summary
Insegnamento Course full name
Global Retailing
Course ID number
2223-2-F7702M068
Course summary SYLLABUS

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
Export

Area di apprendimento

Obiettivi formativi

Riconoscere e sviluppare le politiche di marketing nelle imprese della distribuzione globale.

Contenuti sintetici

L'obiettivo di questo corso è quello di fornire un'introduzione completa agli aspetti del global retailing e agli elementi fondamentali della gestione del retail.

Programma esteso

Il mercato delle imprese della distribuzione

Le imprese della distribuzione al dettaglio

Retail planning and strategy

Il marketing mix delle imprese della distribuzione al dettaglio

Imprese della distribuzione e innovazione

Prerequisiti

Metodi didattici

Lezioni frontali

Modalità di verifica dell'apprendimento

A fine corso è possibile sostenere un esame scritto sul materiale spiegato a lezione.

Negli appelli ufficiali, l’esame sarà svolto in forma orale sui testi di riferimento indicati alla pagina del corso.

Testi di riferimento

  • Michael Levy, Barton Weitz, Dhruv Grewal, Retailing Management, 10th Edition, McGrawHill.

  • Roberto Sbrana, Alessandro Gandolfo, Contemporary retailing. Il governo dell'impresa commerciale moderna, Giappichelli, Torino, 2007.

Sustainable Development Goals

IMPRESE, INNOVAZIONE E INFRASTRUTTURE
Export

Learning area

Learning objectives

Recognize and develop marketing policies for global retailers.

Contents

The aim of this course is to provide a comprehensive introduction to all aspects of global retailing and the fundamental elements of retail management.

Detailed program

The retail industry

Retail organizations

Retail planning and strategy

The retail mix

Retailers and Innovation

Prerequisites

Teaching methods

Lectures

Assessment methods

At the end of classes, a written exam based on the lectures' content.

During the exam sessions, an oral exam on the Textbooks and Reading Materials published on the course page.

Textbooks and Reading Materials

  • Michael Levy, Barton Weitz, Dhruv Grewal, Retailing Management, 10th Edition, McGrawHill.

  • Roberto Sbrana, Alessandro Gandolfo, Contemporary retailing. Il governo dell'impresa commerciale moderna, Giappichelli, Torino, 2007.

Sustainable Development Goals

INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE
Enter

Key information

Field of research
SECS-P/08
ECTS
8
Term
First semester
Activity type
Mandatory
Course Length (Hours)
56
Degree Course Type
2-year Master Degreee
Language
Italian

Staff

    Teacher

  • SR
    Sabina Riboldazzi
  • VT
    Vincenzo Tassinari

Students' opinion

View previous A.Y. opinion

Bibliography

Find the books for this course in the Library

Enrolment methods

Manual enrolments
Self enrolment (Student)

Sustainable Development Goals

INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE - Build resilient infrastructure, promote inclusive and sustainable industrialization and foster innovation
INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE

You are not logged in. (Log in)
Policies
Get the mobile app
Powered by Moodle
© 2025 Università degli Studi di Milano-Bicocca
  • Privacy policy
  • Accessibility
  • Statistics