- Education
- Single Cycle Master Degree (5 years)
- Scienze della Formazione Primaria [G8501R]
- Courses
- A.A. 2023-2024
- 4th year
- English Language Workshop IV
- Summary
Course Syllabus
Titolo
Didattica della lingua Inglese
Argomenti e articolazione del corso
Nel corso dei 10 incontri, della durata di 4 ore ciascuno, gli studenti vengono a conoscenza di metodologie, strategie e strumenti per una didattica più attiva nell'insegnamento della lingua inglese ai very young learners, ovvero ai bambini della fascia di età 4 - 7 anni e, quindi, della scuola dell'infanzia e dei primi due anni della scuola primaria.
Questi gli argomenti presentati e trattati nel laboratorio:
- Le skills di Listening, speaking e reading (riconoscimento)
- il lesson planning, ovvero l'importanza della routine
- Warm up, drilling activities, main activities, chilling out
- Songs, chants, rhymes
- Visual aids (flashcards, miniflashcards, real objects)
- Attività ludiche e di T.P.R. (Total Physical response
- Storytelling
- La valutazione
Obiettivi
Con questo laboratorio, attraverso una costante e partecipata frequenza, si intende fare comprendere agli studenti che una didattica attiva, attenta ai bisogni, interessi e capacità dei bambini trasforma l'apprendimento della lingua inglese in un'esperienza, oltre che piacevole e divertente, anche naturale.
Ulteriore e altrettanto imprtante obiettivo del laboratorio, completamente svolto in lingua inglese, è quello di potenziare e migliorare la padronanza della lingua da parte degli studenti.
Metodologie utilizzate
Gli studenti lavorano sempre in piccolo gruppo, dove creano materiali e progettano attività e lezioni con la supervisione costante del/della docente. Tutte le attività vengono puntualmente condivise con la classe intera e insieme si osservano e si evidenziano punti di forza e aree di miglioramento di ogni lavoro presentato, di cui il gruppo deve tenere conto, apportando le modifiche al proprio lavoro.
Materiali didattici (online, offline)
Sono consigliati testi, siti, video, pagine social, app, etc allo scopo di fornire risorse utili sia per svolgere i compiti assegnati nel laboratorio, ma alle quali attingere una volta diventati insegnanti.
Programma e bibliografia
Slattery M., Willis J (2009). English for Primary Teachers Oxford: Oxford University Press .
Altri libri di testo possono essere consigliati dal docente nel corso del laboratorio, perché ritentui utili per lo svolgimento delle attività.
Modalità d'esame
Ogni studente deve partecipare attivamente alle attività di laboratorio, interagendo in lingua con gli altri studenti sotto la supervisione del docente.
Orario di ricevimento
Su appuntamento, scrivendo mail al docente.
Durata dei programmi
I programmi valgono due anni accademici.
Sustainable Development Goals
Course title
English Language Teaching
Topics and course structure
During the 10 meetings, lasting 4 hours each, the students learn about methodologies, strategies and tools for more active teaching the English language to very young learners, i.e. children of the age group 4 - 7 years and, therefore, nursery school and the first two years of primary school.
These are the topics presented and covered in the workshop:
- Listening, speaking and reading (through recognition)
- lesson planning, or the importance of routine
- Warm up, drilling activities, main activities, chilling out
- Songs, chants, rhymes
- Visual aids (flashcards, miniflashcards, real objects)
- Games and T.P.R. activities (Total Physical response
- Storytelling
- Evaluation
Objectives
This workshop, through constant and lively attendance, has the aim to make students understand that active teaching, attentive to the needs, interests and abilities of children, turns learning the English language into an experience that is not only pleasant and entertaining, but also natural.
A further and equally important objective of the workshop, carried out entirely in English, is to strengthen and improve the students' mastery of the language.
Methodologies
Students always work in small groups, where they create materials and plan activities and lessons with the constant supervision of the teacher. All the activities are promptly shared with the whole class and together, the strengths and areas for improvement of each work presented are observed and highlighted. the group must take the teacher's and the other students' feedback into account by making changes to their work.
Online and offline teaching materials
Texts, sites, videos, social pages, apps, etc. are recommended in order to provide useful resources both for carrying out the tasks assigned in the laboratory, but which can be drawn on once they become teachers.
Programme and references
Slattery M., Willis J (2009). English for Primary Teachers Oxford: Oxford University Press .
Other textbooks can be recommended by the teacher during the workshop, because they are considered useful for carrying out the activities.
Assessment methods
Each student must actively participate in the workshop activities, interacting in language with the other students under the supervision of the teacher.
Office hours
By appointment, by emailing the teacher.
Programme validity
The programs are valid for two academic years.
Sustainable Development Goals
Key information
Staff
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Savina Antonietti
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Anna Maria Bergomi
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Chiara Bertola
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Monica Bisi
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Elisa Camagni
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Chiara Todaro