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  1. Economics
  2. Master Degree
  3. Economia del Turismo [F7602M - F7601M]
  4. Courses
  5. A.A. 2023-2024
  6. 2nd year
  1. Further Foreign Language Skills for Tourism - English
  2. Summary
Insegnamento Course full name
Further Foreign Language Skills for Tourism - English
Course ID number
2324-2-F7601M063
Course summary SYLLABUS

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
Export

Obiettivi formativi

Il corso intende ampliare le competenze linguistiche ad un livello professionale adatto all’industria italiana del turismo.

Contenuti sintetici

Il corso indaga l’offerta italiana in merito alle destinazioni turistiche come essa emerge da articoli pubblicati dalla stampa britannica. In tal modo si intende rendere gli studenti consapevoli sia dell’ampia varietà dell’offerta per la clientela britannica e che del lvocabolario specifico (LSP) utilizzato.

Successivamente, il corso andrà a sottolineare il tipo di linguaggio e di strategie comunicative di chi opera nel settore a livello del personale e della clientela. Viene dato anche spazio alla pianificazione e alla realizzazione di presentazioni di vario tipo, e di conseguenza alla correttezza linguistica e alle tecniche espressive di maggior impatto.

Programma esteso

Gli articoli scelti affrontano la grande varietà di luoghi turistici, dal triangolo storico di Roma, Firenze e Venezia, i laghi e le zone di montagna, le isole e le spiagge meravigliose tra le più note così come i luoghi meno conosciuti e le sorprese nascoste e lontane dalla massa turistica.

L’analisi del lessico specialistico per promuove il turismo permette di approfondire il tipo di linguaggio, di stile a fianco delle strategie utilizzate da chi ricopre un ruolo manageriale a contatto con il personale, i fornitori e la clientela.

Una parte del corso è dedicata a come esprimersi in situazioni particolari, come le lamentele e le richieste tra le più varie. Anche come organizzare e presiedere eventi, quali incontri, giornate di studio e convegni è un altro aspetto trattato nel corso.

Prerequisiti

B2 (Common European Framework of References for Languages)

Metodi didattici

Lezioni frontali

Modalità di verifica dell'apprendimento

Presentazione orale su aspetti pratici dell’industria turistica. Gli studenti devono essere in grado di pianificare una vacanza in Italia per turisti di madre lingua inglese identificandone la tipologia e offrendo loro un soggiorno consono (incluso viaggio, sistemazione alberghiera o altro, attività durante la giornata e attrattive).

Testi di riferimento

Tutto il materiale è reperibile sulla piattaforma e-learning.

Periodo di erogazione dell'insegnamento

Secondo semestre

Lingua di insegnamento

Inglese

Sustainable Development Goals

CITTÀ E COMUNITÀ SOSTENIBILI
Export

Learning objectives

The course aims to extend student language competence for use at a professional level in the Italian tourist industry.

Contents

The course investigates the Italian offer of holiday destinations by means of the articles published in the British press -this in order to further student familiarity with the wide variety of offers, as well as the and the specific lexical field adopted in order to attract clientele.

A second part of the course covers the kind of language and strategies used at staff and customer levels. Space is also given to planning and giving presentations, the appropriate language and successful techniques.

Detailed program

The articles familiarize with the wide variety of holiday locations on offer, from historic triangle of Rome, Florence and Venice, the lakes and mountain areas, the islands and breath-taking beaches, as well as the lesser-known beauty spots and the surprise off-the- beaten-track discoveries.

As well as reviewing the kind of lexis used to attract tourism, the course also indepths the kind of language and style and strategies used in managerial roles dealing with both staff, suppliers and clients. A section is dedicated on “ how to say it”, in situations like dealing with complaints and chairing meetings.

Time will also dedicated to planning and acting presentations.

Prerequisites

B2 (Common European Framework of References for Languages)

Teaching methods

Lectures

Assessment methods

Oral presentation of practical aspects of the tourist business. Students are required to plan a holiday in Italy of some mother-tongue English clients, identifying their typology and offering a suitable holiday (including travel, accommodation, activities, attractions).

Textbooks and Reading Materials

All the course material is loaded on E-Learning

Semester

Second semester

Teaching language

English

Sustainable Development Goals

SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES
Enter

Key information

Field of research
NN
ECTS
2
Term
Second semester
Activity type
Mandatory to be chosen
Course Length (Hours)
14
Degree Course Type
2-year Master Degreee
Language
English

Staff

    Teacher

  • PK
    Patricia Ann Kennan
  • Tutor

  • Viviana Di Giovinazzo
    Viviana Di Giovinazzo

Students' opinion

View previous A.Y. opinion

Bibliography

Find the books for this course in the Library

Enrolment methods

Manual enrolments
Self enrolment (Student)

Sustainable Development Goals

SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES - Make cities and human settlements inclusive, safe, resilient and sustainable
SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES

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