Course Syllabus
Titolo
Writing for Social Scientists
Docente(i)
Sonia Stefanizzi
Fabio Gaspani
Giovanna Fullin
Lingua
English
Breve descrizione
Obiettivo del corso è aiutare gli studenti e le studentesse a trasformare le loro idee di ricerca in prodotti di ricerca di alta qualità, tra cui prospetti di tesi, presentazioni a conferenze e articoli scientifici. Il corso affronta come formulare domande di ricerca, domande di ricerca a e risultati di ricerca per tipi specifici di pubblico; come preparare buoni abstract per le comunicazioni a conferenze; scrivere il prospetto di tesi; affrontare il processo di revisione a doppio cieco delle riviste accademiche; e fare presentazioni efficaci durante le conferenze. Alla fine del corso, gli studenti dovrebbero essere in grado di presentare le loro domande e i risultati della ricerca, per iscritto e oralmente, a un pubblico accademico; condensare le loro idee in descrizioni brevi ed efficaci ; sviluppare un progetto focalizzato; sviluppare fiducia e competenza come relatori. Il corso faciliterà anche il pensiero logico, la lettura critica e la scrittura chiara, semplice e coinvolgente.
CFU / Ore
2 CFU/16 hours
Periodo di erogazione
February/March
Sustainable Development Goals
Title
Writing for Social Scientists
Teacher(s)
Sonia Stefanizzi
Fabio Gaspani
Giovanna Fullin
Language
English
Short description
The purpose of this course is to instruct students on how to turn their research ideas into high quality research products, including dissertation prospectuses, conference presentations, and journal articles. The course discusses best practices for framing research questions, problem statements, and research results to specific types of audience; preparing good abstracts for conference papers; writing the dissertation prospectus; dealing with the double-blind review process of academic journals; and making effective presentations to fellow professionals at conferences. At the end of the course, students should be able to present their research questions and results, in writing and orally, to a scholarly audience; condense their ideas into short, meaningful descriptions; develop a focused project; develop confidence and skill as a presenter. The course will also facilitate thinking that is logical, reading that is critical, and writing that is clear, simple and engaging.
CFU / Hours
2 CFU/16 hours
Teaching period
February/March