Skip to main content
If you continue browsing this website, you agree to our policies:
  • Condizioni di utilizzo e trattamento dei dati
Continue
x
e-Learning - UNIMIB
  • Home
  • My Media
  • More
Listen to this page using ReadSpeaker
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Italiano ‎(it)‎
 Log in
e-Learning - UNIMIB
Home My Media
Percorso della pagina
  1. Medicine and Surgery
  2. Bachelor Degree
  3. Terapia della Neuro e Psicomotricità dell'Età Evolutiva [I0202D]
  4. Courses
  5. A.A. 2024-2025
  6. 2nd year
  1. Foundations of Rehabilitative Medicine
  2. Summary
Unità didattica Course full name
Foundations of Rehabilitative Medicine
Course ID number
2425-2-I0202D142-I0202D133M
Course summary SYLLABUS

Blocks

Back to Psychomotor and Rehabilitative Sciences 2

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
Export

Obiettivi

far comprendere i principi alla base della riabilitazione

Contenuti sintetici

il modello ICF, il bilancio lesionale e l'impostazione del progetto riabilitativo nelle principali categorie di patologia dell'infanzia

Programma esteso

Traduci in italiano:

"Il contesto culturale della riabilitazione"

"Il contesto biologico e clinico della riabilitazione"
"Disordini congeniti e acquisiti invalidanti nell'età dello sviluppo"

"DISORDINI CONGENITI E ACQUISITI DELLE BRACCIA E/O DELLE GAMBE"

"Caratterizzazione della disabilità e impatto sulla capacità di apprendimento e sviluppo delle abilità motorie/cognitive"

Prerequisiti

nozioni di anatomia e di fisiologia

Modalità didattica

didattica erogativa

Materiale didattico

physical and rehabilitation book

Periodo di erogazione dell'insegnamento

Modalità di verifica del profitto e valutazione

Orario di ricevimento

Sustainable Development Goals

SALUTE E BENESSERE
Export

Aims

To explain the principles of rehabilitative medicine

Contents

The ICF model, the injury assessment, and the establishment of the rehabilitation plan in the main categories of childhood pathology

Detailed program

The cultural background of rehabilitation
The biological and clinical background of rehabilitation
Disabling congenital and acquired disorders in the developmental age
CONGENITAL AND ACQUIRED
DISORDERS OF ARM AND/OR LEGS
Characterization of disability
and impact on learning ability
and development
of motor/cognitive skills

Prerequisites

anatomy and physiology knowledge

Teaching form

frontal

Textbook and teaching resource

physical and rehabilitation book

Semester

Assessment method

Office hours

Sustainable Development Goals

GOOD HEALTH AND WELL-BEING
Enter

Key information

Field of research
MED/34
ECTS
1
Term
First semester
Activity type
Mandatory
Course Length (Hours)
8
Degree Course Type
Degree Course
Language
Italian

Staff

    Teacher

  • CP
    Cecilia Perin

Enrolment methods

Manual enrolments
Self enrolment (Student)

Sustainable Development Goals

GOOD HEALTH AND WELL-BEING - Ensure healthy lives and promote well-being for all at all ages
GOOD HEALTH AND WELL-BEING

You are not logged in. (Log in)
Policies
Get the mobile app
Powered by Moodle
© 2025 Università degli Studi di Milano-Bicocca
  • Privacy policy
  • Accessibility
  • Statistics