Skip to main content
If you continue browsing this website, you agree to our policies:
  • Condizioni di utilizzo e trattamento dei dati
Continue
x
e-Learning - UNIMIB
  • Home
  • My Media
  • More
Listen to this page using ReadSpeaker
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Italiano ‎(it)‎
 Log in
e-Learning - UNIMIB
Home My Media
Percorso della pagina
  1. Education
  2. Single Cycle Master Degree (5 years)
  3. Scienze della Formazione Primaria [G8501R]
  4. Courses
  5. A.A. 2024-2025
  6. 4th year
  1. Workshop in Teaching Italian As a Second Language
  2. Summary
Unità didattica Course full name
Workshop in Teaching Italian As a Second Language
Course ID number
2425-4-G8501R037-G8501R057M
Course summary SYLLABUS

Blocks

Back to Literature Teaching and Italian As Second Language Teaching (with Workshop)

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
Export

Titolo

Esercitazioni laboratoriali collegate al corso di Didattica dell'italiano come L2

Argomenti e articolazione del corso

Verranno proposte delle strategie di progettazione didattica all'interno della cornice disciplinare della linguistica acquisizionale.

Obiettivi

I risultati di apprendimento auspicati sono i seguenti:

  • applicazione dei processi di acquisizione di una lingua seconda;

  • applicazione delle sequenze di apprendimento dell’italiano come lingua seconda;

  • applicazione dei modelli teorici e pratici di didattica dell’italiano come L2.

Metodologie utilizzate

12 ore di seminario laboratoriale.

Materiali didattici (online, offline)

Verranno discussi dei materiali didattici forniti in classe.

Programma e bibliografia

La frequenza del laboratorio non richiede lo studio di testi specifici.

Modalità d'esame

Il laboratorio non prevede alcuna prova finale. L'approvazione è subordinata alla frequenza e alla partecipazione agli incontri.

Orario di ricevimento

Su appuntamento scrivendo a claudia.bonsi@unimib.it

Durata dei programmi

I programmi valgono due anni accademici.

Cultori della materia e Tutor

carmelamarranchino@gmail.com

Sustainable Development Goals

ISTRUZIONE DI QUALITÁ
Export

Course title

Workshop connected to the course of Didactic of Italian L2

Topics and course structure

Teaching design strategies will be proposed within the disciplinary framework of acquisitional linguistics.

Objectives

The desired learning outcomes are the following:

  • application of second language acquisition processes;

  • application of the learning sequences of Italian as a second language;

  • application of theoretical and practical models of teaching Italian as an L2.

Methodologies

12 hours of workshop.

Online and offline teaching materials

Teaching materials provided in class will be discussed.

Programme and references

Attending the laboratory does not require the study of specific texts.

Assessment methods

The laboratory does not include any final tests. Approval is subject to attendance and participation in meetings.

Office hours

Write to claudia.bonsi@unimib.it

Programme validity

The programs are valid for two academic years.

Course tutors and assistants

carmelamarranchino@gmail.com

Sustainable Development Goals

QUALITY EDUCATION
Enter

Key information

Field of research
L-FIL-LET/12
ECTS
1
Term
First semester
Activity type
Mandatory
Course Length (Hours)
12
Degree Course Type
5-year single cycle Master Degree
Language
Italian

Staff

    Teacher

  • Claudia Bonsi
    Claudia Bonsi
  • EC
    Emanuela Crisà
  • FD
    Federica De Rosi
  • Claudia Dorigoni
    Claudia Dorigoni
  • LG
    Lisa Gasparotto
  • CM
    Camilla Malaggi
  • OM
    Ornella Mandelli
  • MM
    Milena Mor
  • MP
    Marina Lamberta Pecorelli
  • RP
    Rossana Perelli Cazzola

Enrolment methods

Manual enrolments
Self enrolment (Student)

Sustainable Development Goals

QUALITY EDUCATION - Ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all
QUALITY EDUCATION

You are not logged in. (Log in)
Policies
Get the mobile app
Powered by Moodle
© 2025 Università degli Studi di Milano-Bicocca
  • Privacy policy
  • Accessibility
  • Statistics