Skip to main content
If you continue browsing this website, you agree to our policies:
  • Condizioni di utilizzo e trattamento dei dati
Continue
x
If you continue browsing this website, you agree to our policies:
  • Condizioni di utilizzo e trattamento dei dati
Continue
x
e-Learning - UNIMIB
  • Home
  • My Media
  • More
Listen to this page using ReadSpeaker
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Italiano ‎(it)‎
 Log in
e-Learning - UNIMIB
Home My Media
Percorso della pagina
  1. Medicine and Surgery
  2. Single Cycle Master Degree (6 years)
  3. Medicina e Chirurgia [H4103D - H4101D]
  4. Courses
  5. A.A. 2024-2025
  6. Attività a Scelta dello Studente
  7. Da 5° anno
  1. Feeding and Eating Disorders in Childhood and Adolescence
  2. Summary
Insegnamento Course full name
Feeding and Eating Disorders in Childhood and Adolescence
Course ID number
2425-5-H4101D302
Course summary SYLLABUS

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
Export

Obiettivi

Fornire una conoscenza di base delle valenze affettive e relazionali dell'alimentazione in infanzia e adolescenza e dei possibili disturbi della nutrizione ed alimentazione

Contenuti sintetici

L'alimentazione dalla nascita in poi: valenze affettive e relazionali.
I disturbi della nutrizione e alimentazione in età evolutiva
analizzare e valutare sintomi ed efficacia dei trattamenti ricordando differenze epidemiologiche e cliniche tra femmine e maschi

Programma esteso

L'alimentazione dalla nascita in poi: valenze affettive e relazionali.
Significato del cibo.
Disturbi nella prima infanzia: classificazione DC: 0-5
Disturbi della nutrizione e dell'alimentazione:
arfid, anoressia, bulimia, binge eating
Approfondimento su anoressia in adolescenza

Prerequisiti

Non richiesti
utile aver studiato psichiatria

Modalità didattica

didattica erogativa in presenza

Materiale didattico

slides, riferimenti bibliografici

Periodo di erogazione dell'insegnamento

2° semestre

Modalità di verifica del profitto e valutazione

frequenza al corso

Orario di ricevimento

Su appuntamento da concordare via e-mail
renata.nacinovich@unimib.it

Sustainable Development Goals

SALUTE E BENESSERE | ISTRUZIONE DI QUALITÁ
Export

Aims

Provide a basic knowledge of the affective and relational values of nutrition in childhood and adolescence and of possible nutrition and eating disorders

Contents

Nutrition from birth onwards: affective and relational values.
Nutrition and eating disorders in developmental age
Analysing and evaluating symptoms and effectiveness of treatments, bearing in mind epidemiological and clinical differences between females and males

Detailed program

Nutrition from birth onwards: affective and relational values.
Meaning of food.
Disorders in early childhood: classification DC : 0-5
Nutrition and eating disorders:
arfid, anorexia, bulimia, binge eating
Insight into anorexia in adolescence

Prerequisites

Not required
useful to have studied psychiatry

Teaching form

in-presence lectures

Textbook and teaching resource

slides, bibliographical references

Semester

2nd semester

Assessment method

attendance

Office hours

By appointment to be agreed upon by e-mail
renata.nacinovich@unimib.it

Sustainable Development Goals

GOOD HEALTH AND WELL-BEING | QUALITY EDUCATION
Enter

Key information

Field of research
NN
ECTS
1
Term
Annual
Activity type
Elective
Course Length (Hours)
7
Degree Course Type
6-year single cycle Master Degree
Language
Italian

Staff

    Teacher

  • RN
    Renata Nacinovich

Students' opinion

View previous A.Y. opinion

Bibliography

Find the books for this course in the Library

Enrolment methods

Manual enrolments
Self enrolment (Student)

Sustainable Development Goals

GOOD HEALTH AND WELL-BEING - Ensure healthy lives and promote well-being for all at all ages
GOOD HEALTH AND WELL-BEING
QUALITY EDUCATION - Ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all
QUALITY EDUCATION

You are not logged in. (Log in)
Policies
Get the mobile app
Powered by Moodle
© 2025 Università degli Studi di Milano-Bicocca
  • Privacy policy
  • Accessibility
  • Statistics