Syllabus del corso
Titolo
Writing for Social Scientists
Docente(i)
Alberta Andreotti
Fabio Gaspani
Giovanna Fullin
Gemma Scalise
Lingua
English
Breve descrizione
Obiettivo del corso è aiutare gli studenti e le studentesse a trasformare le loro idee di ricerca in prodotti di ricerca di alta qualità, tra cui prospetti di tesi, presentazioni a conferenze e articoli scientifici. Il corso affronta come strutturare un articolo di ricerca e rispondere ai referaggi, come costruire un progetto di ricerca, come costruire una presentazione per un convegno, come passare dalla tesi di dottorato a una monografia e alle pubblicazioni più in generale. Alla fine del corso, gli studenti dovrebbero essere in grado di presentare le loro domande e i risultati della ricerca a un pubblico accademico; condensare le loro idee in descrizioni brevi ed efficaci ; sviluppare un progetto focalizzato; sviluppare fiducia e competenza come relatori. Il corso faciliterà anche il pensiero logico, la lettura critica e la scrittura chiara, semplice e coinvolgente.
CFU / Ore
2 CFU/16 hours
Periodo di erogazione
January/February/March
Sustainable Development Goals
Title
Writing for Social Scientists
Teacher(s)
Alberta Andreotti
Fabio Gaspani
Giovanna Fullin
Gemma Scalise
Language
English
Short description
The aim of the course is to assist students in transforming their research ideas into high-quality research outputs, including the prospectus , conference presentations, academic articles, and research projects. The course addresses how to structure a research article and respond to peer reviews, how to build a research project, how to prepare a conference presentation, and how to transition from a doctoral thesis to a monograph and publications in general. By the end of the course, students should be able to present their research questions and findings to an academic audience; condense their ideas into concise and effective descriptions; develop a focused research project; and build confidence and competence as speakers. The course will also foster logical thinking, critical reading, and clear, simple, and engaging writing.
CFU / Hours
2 CFU/16 hours
Teaching period
January/ February/March