Skip to main content
If you continue browsing this website, you agree to our policies:
  • Condizioni di utilizzo e trattamento dei dati
Continue
x
e-Learning - UNIMIB
  • Home
  • Calendar
  • My Media
  • More
Listen to this page using ReadSpeaker
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Italiano ‎(it)‎
You are currently using guest access
 Log in
e-Learning - UNIMIB
Home Calendar My Media
Percorso della pagina
  1. Medicine and Surgery
  2. Bachelor Degree
  3. Terapia della Neuro e Psicomotricità dell'Età Evolutiva [I0202D]
  4. Courses
  5. A.A. 2025-2026
  6. 2nd year
  1. The Use of Icf-Cy in Diagnostics
  2. Summary
Insegnamento Course full name
The Use of Icf-Cy in Diagnostics
Course ID number
2526-2-I0202D145
Course summary SYLLABUS

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
Export

Obiettivi

Conoscere ed orientarsi nell'utilizzo dello strumento ICF-CY , come mezzo che permette lo scambio e l’univoca interpretazione, a livello nazionale ed internazionale, di informazioni riguardanti il funzionamento del bambino, la sua disabilità e i fattori ambientali che interagiscono con essi.

Giungere alla valutazione funzionale del bambino a partire dall'osservazione di casi clinici.

Applicazione dello strumento per la stesura profilo funzionale.

Contenuti sintetici

Utilizzo dell' ICF-CY: Classificazione Internazionale del Funzionamento della disabilità e della salute in età evolutiva.

Programma esteso

Usi e scopi dell'ICF-CY

Classificazione a due livelli e visione della classificazione dettagliata

Convenzioni e norme di utilizzo

Fondamenti per la codifica

Applicazione nella clinica

Prerequisiti

Saper stendere un Profilo di Funzionamento Individuale

Modalità didattica

Modalita erogativa ed interattiva , attraverso la visione di video e lavori in piccolo gruppo.

Materiale didattico

ICF-CY
Classificazione Internazionale del Funzionamento della Disabilità e della Salute
VERSIONE PER BAMBINI E ADOLESCENTI

Periodo di erogazione dell'insegnamento

secondo semeste

Modalità di verifica del profitto e valutazione

Frequenza

Orario di ricevimento

Si riceve su appuntamento

Sustainable Development Goals

SALUTE E BENESSERE
Export

Aims

Understanding and orienting oneself in the use of the ICF-CY tool, as a means that allows the exchange and univocal interpretation, at national and international level, of information concerning the functioning of the child, his disability and the environmental factors that interact with them.

Get to the functional evaluation of the child starting from the observation of clinical cases.

Application of the tool for drafting the functional profile.

Contents

Use of ICF-CY: International Classification of the Functioning of Disability and Health in Developmental Age.

Detailed program

Uses of ICF-CY, Conventions and rules of use, Foundations for coding , Application in the clinic

Prerequisites

Know how to draw up an individual funcyioning profile

Teaching form

Frontal and interactive lesson, video viewing, work in small group.

Textbook and teaching resource

WHO
ICF-CY International Classification of the Functioning of Disability and Health
VERSION FOR CHILDREN AND ADOLESCENTS

Semester

second semester

Assessment method

Frequency

Office hours

We receive by appointment.

Sustainable Development Goals

GOOD HEALTH AND WELL-BEING
Enter

Key information

Field of research
NN
ECTS
1
Term
Annual
Activity type
Elective
Course Length (Hours)
8
Language
Italian

Staff

    Teacher

  • SZ
    Stefania Zanchi

Students' opinion

View previous A.Y. opinion

Bibliography

Find the books for this course in the Library

Enrolment methods

Manual enrolments

Sustainable Development Goals

GOOD HEALTH AND WELL-BEING - Ensure healthy lives and promote well-being for all at all ages
GOOD HEALTH AND WELL-BEING

You are currently using guest access (Log in)
Policies
Get the mobile app
Powered by Moodle
© 2025 Università degli Studi di Milano-Bicocca
  • Privacy policy
  • Accessibility
  • Statistics