Skip to main content
If you continue browsing this website, you agree to our policies:
  • Condizioni di utilizzo e trattamento dei dati
Continue
x
e-Learning - UNIMIB
  • Home
  • My Media
  • More
Listen to this page using ReadSpeaker
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Italiano ‎(it)‎
 Log in
e-Learning - UNIMIB
Home My Media
Percorso della pagina
  1. Medicine and Surgery
  2. Bachelor Degree
  3. Terapia della Neuro e Psicomotricità dell'Età Evolutiva [I0202D]
  4. Courses
  5. A.A. 2025-2026
  6. 3rd year
  1. Visually Impaired Child Development
  2. Summary
Insegnamento Course full name
Visually Impaired Child Development
Course ID number
2526-3-I0202D026
Course summary SYLLABUS

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
Export

Obiettivi

Fornire agli studenti alcune nozioni sullo sviluppo del bambino ipovedente e sulle funzioni adattive

Contenuti sintetici

Costruzione di setting che favoriscano lo sviluppo di funzioni adattive in pazienti bambini con patologie visive.

Programma esteso

Le patologie visive nel bambino.

Patologie di origine centrale e periferica.

Facilitazioni e funzioni adattive.

Prerequisiti

Iscrizione al secondo anno del Corso di Laurea in Terapia della Neuro e Psicomotricità dell’Età Evolutiva

Modalità didattica

Il corso si articola in 2 incontri di 4 ore con lezioni frontali. Materiale videoregistrato.

Nel periodo di emergenza Covid-19 le lezioni si svolgeranno da remoto asincrono con eventi in videoconferenza sincrona

Materiale didattico

Cannao Milena, La mente con gli occhiali. Sviluppo, patologia e riabilitazione della funzione visiva nel bambino, Franco Angeli Ed.

Cannao Milena, “Ipovisione. I problemi dell’età evolutiva”, in “Saggi”, anno XIV, numero monografico.

Periodo di erogazione dell'insegnamento

Annualità Singola

Modalità di verifica del profitto e valutazione

Discussione finale di gruppo.

Orario di ricevimento

Si riceve per appuntamento

Sustainable Development Goals

SALUTE E BENESSERE
Export

Aims

Provide students with some knowledge about visually impaired child development and adaptive functions

Contents

Construction of setting to promote the development of adaptive functions in children patients with visual disorders.

Detailed program

Visual disorders in children.

Disorders of central and peripheral origin.

Facilities and adaptive functions.

Prerequisites

Registration for the second year of degree course in Childhood neuro and psycomotricity.

Teaching form

The course is divided into 2 sessions of 4 with lectures. Videotaped material.

In the Covid-19 emergency period, lessons will be held remotely asynchronously with synchronous videoconferencing events

Textbook and teaching resource

Cannao Milena, La mente con gli occhiali. Sviluppo, patologia e riabilitazione della funzione visiva nel bambino, Franco Angeli Ed.

Cannao Milena, “Ipovisione. I problemi dell’età evolutiva”, in “Saggi”, anno XIV, numero monografico.

Semester

Single Annuity

Assessment method

Final group discussion

Office hours

You receive by appointment

Sustainable Development Goals

GOOD HEALTH AND WELL-BEING
Enter

Key information

Field of research
NN
ECTS
1
Term
Annual
Activity type
Elective
Course Length (Hours)
8
Language
Italian

Students' opinion

View previous A.Y. opinion

Bibliography

Find the books for this course in the Library

Enrolment methods

Manual enrolments

Sustainable Development Goals

GOOD HEALTH AND WELL-BEING - Ensure healthy lives and promote well-being for all at all ages
GOOD HEALTH AND WELL-BEING

You are not logged in. (Log in)
Policies
Get the mobile app
Powered by Moodle
© 2025 Università degli Studi di Milano-Bicocca
  • Privacy policy
  • Accessibility
  • Statistics