Skip to main content
If you continue browsing this website, you agree to our policies:
  • Condizioni di utilizzo e trattamento dei dati
Continue
x
e-Learning - UNIMIB
  • Home
  • My Media
  • More
Listen to this page using ReadSpeaker
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Italiano ‎(it)‎
 Log in
e-Learning - UNIMIB
Home My Media
Percorso della pagina
  1. Psychology
  2. Bachelor Degree
  3. Scienze e Tecniche Psicologiche [E2403P - E2401P]
  4. Courses
  5. A.A. 2020-2021
  6. 3rd year
  1. Laboratory: Assessment Methods of Parent-child Interaction and Regulation
  2. Summary
Insegnamento Course full name
Laboratory: Assessment Methods of Parent-child Interaction and Regulation
Course ID number
2021-3-E2401P053
Course summary SYLLABUS

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
Export

Area di apprendimento

2: Contenuti teorici e competenze per descrivere e modificare le relazioni tra gli individui e i processi psicosociali sottostanti ai gruppi, alle organizzazioni e ai sistemi sociali


Obiettivi formativi

Conoscenza e comprensione

  • Interazioni genitore-bambino
  • Attaccamento del bambino
  • Sviluppo socio-emotivo del bambino
  • Continuità degli stili di regolazione emotiva e dei modelli di attaccamento lungo il ciclo di vita
  • Sviluppo infantile traumatico e a rischio

Capacità di applicare conoscenza e comprensione

  • Valutare gli stili di interazione
  • Valutare la regolazione emotiva tra genitore e bambino considerati nei primi anni di vita
  • Riconoscere gli stili d’attaccamento
  • Distinguere relazioni madre-bambino problematiche
  • Valutare disegni infantili


Contenuti sintetici


Programma esteso

Prerequisiti

Metodi didattici

Modalità di verifica dell'apprendimento

Testi di riferimento

Informazioni dettagliate circa il materiale didattico saranno pubblicate sulla pagina e-learning associata al corso.

Export

Learning area

2: Knowledge and skills useful to understand and change the relations among individuals and the psychosocial processes underlying groups, organizations and social systems


Learning objectives

Knowledge and understanding

  • Caregiver-infant interactions
  • Child attachment
  • Child socio-emotional development

 

Applying knowledge and understanding

  • To identify the interaction styles
  • To identify emotional regulation between caregiver and infant in the first years of life
  • To recognize the attachment styles
  • To distinguish a problematic mother-infant interactions


Contents

Detailed program

Prerequisites

Teaching methods

Assessment methods

Textbooks and Reading Materials

Detailed information about the teaching material will be published on the e-learning page associated with the course.

 


Enter

Key information

Field of research
NN
ECTS
4
Term
Annual
Activity type
Mandatory to be chosen
Course Length (Hours)
24
Degree Course Type
Degree Course

Staff

    Teacher

  • VF
    Valentino Ferro
  • Livio Provenzi
    Livio Provenzi
  • Germano Rossi
    Germano Rossi

Students' opinion

View previous A.Y. opinion

Bibliography

Find the books for this course in the Library

Enrolment methods

Manual enrolments
Self enrolment (Student)

You are not logged in. (Log in)
Policies
Get the mobile app
Powered by Moodle
© 2025 Università degli Studi di Milano-Bicocca
  • Privacy policy
  • Accessibility
  • Statistics