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Percorso della pagina
  1. Sociology
  2. Bachelor Degree
  3. Scienze del Turismo e Comunità Locale [E1503N - E1501N]
  4. Courses
  5. A.A. 2021-2022
  6. 3rd year
  1. Laboratory 9 - Turismo, innovazione e rigenerazione dei territori
  2. Summary
Insegnamento Course full name
Laboratory 9 - Turismo, innovazione e rigenerazione dei territori
Course ID number
2122-3-E1501N115
Course summary SYLLABUS

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
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Obiettivi formativi

Capire come migliorare una destinazione turistica dal punto di vista manageriale, attraverso un piano di sviluppo e con particolare attenzione alle possibili innovazioni.  


Contenuti sintetici

Dopo la presentazione di alcuni esempi di destinazioni turistiche nazionali ed europee ben organizzate e meno organizzate, gli studenti faranno singolarmente vari esercizi individuali o in gruppo, che verranno infine discussi insieme e valutati. 


Programma esteso

Durante il lavoro gli interessati - agendo esclusivamente nell'ottica del turista "adprosumer" di oggi - studieranno la gestione effettiva delle attività, organizzazioni e sistemi aziendali della destinazione ed elaboreranno alcune proposte innovative su come migliorare l'attrattività, l'offerta e la vendita di essa.  





Prerequisiti

Studenti con buone nozioni di inglese, anche se il corso si svolgerà in lingua italiana.


Metodi didattici

Presentazioni casi in Aula. 


Modalità di verifica dell'apprendimento

Durante il laboratorio, ogni studente farà singolarmente - seppur faccendo parte di un gruppo -  vari esercizi che "contano" per ottenere i CREDITS-CFU.  Gli obiettivi e le modalità verranno illustrati durante le lezioni.

Per ulteriori chiarimenti scrivete a hannelore.hofer@unimib.it


Testi di riferimento

Slides, videos, podcasts, ecc. 



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Learning objectives

Understand how to improve a tourist destination from a managerial point of view, through a development plan and with particular attention to possible innovations.



Contents

After presenting some examples of well-organised and less organised National and European DMOs, the students will individually carry out various exercises discussed later together and marked.



Detailed program

The students will study the effective management of the destination's activities, organizations, and business systems. They will elaborate on some innovative proposals on improving the attractiveness, the offer, and the sale. Above all, they will learn how to act in the tourist's perspective as modern "adprosumer" today.





Prerequisites

English speaking students, even if the lessons will be held in Italian.


Teaching methods

Case presentations during the lessons.







Assessment methods

During the LAB, students will do individually - or by forming teams/groups - various exercises that will be assessed and whose objectives and methods will be illustrated during the Laboratory.  

For further explanations, write to hannelore.hofer@unimib.it


Textbooks and Reading Materials

Slides, videos, podcasts, etc. 


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Key information

Field of research
NN
ECTS
3
Term
Second semester
Activity type
Mandatory to be chosen
Course Length (Hours)
24
Degree Course Type
Degree Course
Language
Italian

Staff

    Teacher

  • Hannelore Hofer
    Hannelore Hofer

Students' opinion

View previous A.Y. opinion

Bibliography

Find the books for this course in the Library

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