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  5. A.A. 2021-2022
  6. 2nd year
  1. Communication and Diagnostic Reasoning in Healthcare Settings
  2. Summary
Insegnamento con unità didattiche Course full name
Communication and Diagnostic Reasoning in Healthcare Settings
Course ID number
2122-2-F5104P017
Course summary SYLLABUS

Blocks

Skip Teaching units

Teaching units

Course full name Communication in Healthcare Settings Course ID number 2122-2-F5104P017-F5104P017M
Course summary SYLLABUS
Course full name Diagnostic Reasoning Course ID number 2122-2-F5104P017-F5104P018M
Course summary SYLLABUS

Course Syllabus

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  • English ‎(en)‎
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Area di apprendimento

MODELLI E TECNICHE DI INTERVENTO E DI RIABILITAZIONE

Obiettivi formativi

Conoscenza e comprensione

·       Acquisizione delle competenze teoriche inerenti la comunicazione e la relazione in ambito sanitario.

·       Comprensione dei fattori psicologici, sociali e culturali coinvolti nelle diverse modalità relazionali e comunicative in ambito sanitario

Capacità di applicare conoscenza e comprensione

·       Capacità di individuare  le problematiche a livello relazionale  e comunicativo in ambito sanitario e le variabili coinvolte

·       Padroneggiamento delle tecniche di intervento per migliorare la qualità della relazione e della comunicazione in ambito sanitario

Acquisizione di alcune  tecniche psicoeducazionali finalizzate al miglioramento della relazione e della comunicazione in ambito sanitario   

Contenuti sintetici

Programma esteso

Prerequisiti

Metodi didattici

Modalità di verifica dell'apprendimento

Testi di riferimento

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Learning area

METHODS AND TECHNIQUES FOR TREATMENT AND REHABILITATION

Learning objectives

Knowledge and understanding

 ●      Acquisition of theoretical knowledge of communication and personal relationships in healthcare

●      Understanding of the psychological, social and cultural variables involved in communication and interaction in healthcare

 

Applying knowledge and understanding

●      Understanding of, and intervention on, communication and relational problems in healthcare settings

●      Mastering of some psycho-educational techniques aimed at improving the quality of relationships and communication in healthcare.

Ability to apply different intervention techniques necessary to improve the quality of relationships and communication healthcare

Contents

Detailed program

Prerequisites

Teaching methods

Assessment methods

Textbooks and Reading Materials

Enter

Key information

ECTS
8
Term
Second semester
Activity type
Mandatory to be chosen
Course Length (Hours)
56
Language
Italian

Staff

    Teacher

  • CR
    Chiara Adriana Ripamonti

Students' opinion

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Bibliography

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