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  1. Sociology
  2. Master Degree
  3. Turismo, Territorio e Sviluppo Locale [F4902N - F4901N]
  4. Courses
  5. A.A. 2021-2022
  6. 1st year
  1. Management of Tourism Enterprises
  2. Summary
Insegnamento Course full name
Management of Tourism Enterprises
Course ID number
2122-1-F4901N102
Course summary SYLLABUS

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
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Obiettivi formativi

Conoscere l’industria turistica e le imprese che vi operano, adottando la prospettiva del managemennt


Contenuti sintetici

-       L’importanza economica del turismo

-       I suoi attori

-       L’impatto del turismo su territorio, società, economia

-       Elementi di marketing applicato al turismo


Programma esteso

Perché il turismo è così importante?

-       Che dire del turismo: definizioni, tendenze, sfide

-       Che cos'è un prodotto / servizio / esperienza / offerta turistica

-       Tendenze chiave

Chi sono gli attori del sistema turistico?

-       Fornitori: servizi di trasporto, alloggio e ospitalità, altri operatori

-       Intermediari: tour operator, vendita al dettaglio di viaggi, altri operatori

-       La domanda e le sue esigenze

-       Operations di un'impresa turistica

-       Il settore pubblico

Qual è l'impatto del turismo?

-       Come misurare il suo impatto sulla destinazione

Principi base di:

-       marketing

-       destination management


Prerequisiti

Conoscenza della lingua inglese. Le lezioni verranno erogate in inglese


Metodi didattici

  • Lezioni in aula (per eventuali modifiche o casi specifici, si rimanda alle disposizioni d'ateneo e relative comunicazioni)
  • Casi studio
  • Lavori di gruppo, assignments


Modalità di verifica dell'apprendimento

Per studenti frequentanti: esame orale con presentazione di un project work.

Per studenti non frequentanti: esame orale.


Testi di riferimento

Stephen Page (2019) Tourism Management, Routledge 6a edizione. Il testo è disponibile anche in versione digitale.

Lo studio del testo è obbligatorio per ogni tipo di prova di esame.


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Learning objectives

To know the tourism industry and its enterprises from a managerial point of view


Contents

-       Why tourism is so important?

-       Who are the players?

-       What’s the impact of tourism?

-       Essentials of marketing applied to tourism


Detailed program

Why tourism is so important?

-       What about tourism: definitions, trends, challenges

-       What is a tourist product/service/experience/offer

-       Key trends

Who are the players?

-       Suppliers: Transportation, accomodation and hospitality services, other operators

-       Intermediaries: tour operators, travel retailing, other operators

-       The demand and its needs

-       Operations of a tourism enterprise

-       Public sector

What’s the impact of tourism?

-       How to measure its impact on the destination

Essentials:

-       of marketing

-       of destination management


Prerequisites

English speaking students. Classes will be given in English.


Teaching methods

  • Classroom lessons (for any changes or specific cases, please refer to the university provisions and related communications)
  • Case studies
  • Group works, assignments


Assessment methods

For attending students: oral exam with presentation of a project work.

For non-attending students: oral exam.


Textbooks and Reading Materials

Stephen Page (2019) Tourism Management, Routledge 6th edition. The book is available also in digital version.

The study of the textbook is mandatory for each type of exam.



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Key information

Field of research
SECS-P/08
ECTS
8
Term
First semester
Activity type
Mandatory
Course Length (Hours)
56
Language
English

Staff

    Teacher

  • Laura Gavinelli
    Laura Gavinelli

Students' opinion

View previous A.Y. opinion

Bibliography

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Enrolment methods

Manual enrolments
Self enrolment (Student)

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