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Percorso della pagina
  1. Sociology
  2. Master Degree
  3. Turismo, Territorio e Sviluppo Locale [F4902N - F4901N]
  4. Courses
  5. A.A. 2021-2022
  6. 1st year
  1. English For Tourism
  2. Summary
Insegnamento Course full name
English For Tourism
Course ID number
2122-1-F4901N111
Course summary SYLLABUS

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
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Obiettivi formativi

Obiettivo formativo primario del corso è portare gli studenti a raggiungere una maturità linguistica tale da permettere loro di affrontare sia lo studio di testi accademici e di divulgazione in lingua, sia una conversazione contestualizzata all’ambito professionale. Particolare importanza ha l’espressione in lingua dei concetti studiati e della rielaborazione degli stessi con formazione di opinioni strutturate e sostenute da argomenti adeguati, proprietà di linguaggio, nonché un registro linguistico formale. 

Il corso si concentra quindi sullo sviluppo di tutte le abilità richieste da una conoscenza completa di una lingua straniera: comprensione e produzione sia orale che scritta.


Contenuti sintetici

Il corso si sviluppa su tre macro aree:

1.    Insegnamento della grammatica inglese necessaria a raggiungere un livello B2 (Independent User).

2.    Approfondimento della terminologia propria dell’ambito turistico attraverso la lettura e la visione di materiale autentico ed attuale.

3.    Sviluppo di capacità espressive critiche in lingua.


Programma esteso

  • Grammatica Inglese - livello B2
  • Reading and listening
  • Parlare di turismo
  • Il linguaggio del turismo
  • Presentazioni e public speaking


Prerequisiti

Livello di lingua pari a B1.

Sufficienti abilità formative di logica e cultura turistica e ragionevoli capacità di apprendimento, di scrittura e di comunicazione orale.


Metodi didattici

Lezioni frontali con utilizzo di PowerPoint, proiezione di video, ecc., e attività interattive

Nel periodo di emergenza Covid-19 le lezioni si svolgeranno in modalità mista: parziale presenza e lezioni videoregistrate asincrone e sincrone.


Modalità di verifica dell'apprendimento

Frequentanti: 

Esame scritto sulla piattaforma esami online di e-learning (multiple choice, T or F, completamento, ecc.) e due lavori di gruppo da presentare e discutere in aula.

Non frequentanti: 

Esame scritto sulla piattaforma esami online di e-learning (multiple choice, T or F, completamento, ecc.).

 

Nel periodo di emergenza Covid-19 gli esami orali saranno solo telematici. Verranno svolti utilizzando la piattaforma WebEx e nella pagina e-learning dell'insegnamento verrà riportato un link pubblico per l'accesso all'esame di possibili spettatori virtuali.

Testi di riferimento

Una dispensa verrà pubblicata sulla pagina e-learning del corso.

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Learning objectives

The primary educational objective of the course is to guide and motivate students, and to give them the tools to continue studying autonomously even after the course is finished.

Students will be taught how to deal with both the study of academic and commercial texts, and to hold a conversation contextualized to the professional sphere.

The teaching approach aims to improve the students’ skills to form, re-elaborate and express both new concepts and structured opinions with accuracy and fluency.

The course therefore focuses on the development of all the skills required by a complete knowledge of a foreign language: both oral and written comprehension and production.

Contents

The course revolves around three macro areas:

  1. English Grammar (Upper Intermediate - B2 level)
  2. Detailed study of the lexicon of the tourism sector by reading and viewing authentic and up-to-date material.
  3. Development of critical expression abilities.

Detailed program

  • English language – full B2 level (Upper Intermediate)
  • Reading and listening about tourism
  • Talking about tourism
  • Tourism jargon
  • Presentation skills and Public Speaking



Prerequisites

Knowledge of Italian grammar and B1 English level.

Sufficient academic knowledge of the tourism sector, culture, and reasonable skills in learning, writing and oral communication.

Teaching methods

Lectures (use of PowerPoint, video projection, etc.) and interactive activities.


During the Covid-19 emergency period, the course will be developed in a mixed mode: partially in class and in part through asynchronous and synchronous online lessons.

Assessment methods

Attending students:

Written exam on the online e-learning exam platform (multiple choice, T or F, completion, etc.) and two group projects to be presented and discussed during the course.

Not attending students:

Written exam on the e-learning online exam platform (multiple choice, T or F, completion, etc.).


During the Covid-19 emergency period, all exams will be online. They will be carried out using the WebEx platform and on the e-learning page.



Textbooks and Reading Materials

All material will be published on the e-learning page.

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Key information

Field of research
L-LIN/12
ECTS
8
Term
First semester
Activity type
Mandatory
Course Length (Hours)
56
Language
English

Staff

    Teacher

  • GC
    Giulia Caldarone
  • SM
    Silvia Mugnano
  • Tutor

  • PT
    Paola Tosi

Students' opinion

View previous A.Y. opinion

Bibliography

Find the books for this course in the Library

Enrolment methods

Manual enrolments
Self enrolment (Student)

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