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  5. A.A. 2021-2022
  6. 2nd year
  1. Social Media Analytics
  2. Summary
Insegnamento Course full name
Social Media Analytics
Course ID number
2122-2-F6302N046
Course summary SYLLABUS

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
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Obiettivi formativi


Il corso individua due ambiti di obiettivi distinti e complementari.

In primo luogo gli studenti acquisiranno una conoscenza approfondita delle dinamiche psicologiche e di mercato che spiegano il comportamento del consumatore on-line:

 -        Dalla Computer Mediated Communication ai Social Networks

-         Percezione del rischio e Fiducia

-          Privacy concerns e self-disclosure

-          On-line decision making e e-commerce

-          User generated content

-          On-line communities

-          L'impatto dei social media sugli acquisti  

-           

La seconda parte del corso approfondisce i temi della strategia applicata ai social media e degli strumenti di analisi 

 

-              Social networks e persuasione   

-              L''uso dei social networks per misurare la consumers’ brand perception

-              Influencers, consumers and celebrities endorsements

-              Content Analysis dei Social Networks

-              Social Networks etnography

-              Social media e media planning

-              L'adozione dei social media per 'consumer satisfaction audits'

-              Polarizzazione, fake news e reputazione del brand 

-              Brand advocacy and the social media advocacy model

-              SOCIAL MEDIA ANALYTICS PARAMETERS: call-to-action; engagement; followers; impressions; like page; page views, Post Reach

-              FACEBOOK INSIGHT

-              INSTAGRAM INSIGHT

-              LINKEDIN ANALYTICS

-              KEYHOLE

-              BUFFER

-              HOOTSUITE

-              SOCIAL BAKERS           


Contenuti sintetici

Il corso individua due ambiti di obiettivi distinti e complementari.

In primo luogo gli studenti acquisiranno una conoscenza approfondita delle dinamiche psicologiche e di mercato che spiegano il comportamento del consumatore on-line. La seconda parte del corso è invece dedicata alle strategie persuasive, agli strumenti di marketing e di misurazione applicati ai social media. 


Programma esteso

Prerequisiti

Nessuno

Metodi didattici

Il corso verrà erogato in e-learning. 

Modalità di verifica dell'apprendimento

Esame orale

Testi di riferimento

Il materiale di studio è caricato sulla piattaforma e-learning: le slides di tutte le lezioni videoregistrate, articoli e altri materiali definiti 'obbligatori'. 


Periodo di erogazione dell’insegnamento

secondo semestre

Lingua di insegnamento

italiano

Export

Learning objectives

FUNDAMENTALS OF CONSUMER ON-LINE BEHAVIOUR

 

-          From Computer Mediated Communication to Social Networks

-          Risk perception and trust

-          Privacy concerns and self-disclosure

-          On-line decision making and e-commerce

-          User generated content

-          On-line communities

-          The impact of social media on consumer purchases

-           

SOCIAL MEDIA STRATEGY & ANALYTICS

 

-              Social networks and persuasion  

-              Using social networks to measure consumers’ brand perception

-              Influencers, consumers and celebrities endorsements

-              Content Analysis of Social Networks

-              Social Networks etnography

-              Social media and media planning

-              The adoption of social media for consumer satisfaction audits

-              Polarization, fake news and brand reputation

-              Brand advocacy and the social media advocacy model

-              SOCIAL MEDIA ANALYTICS PARAMETERS: call-to-action; engagement; followers; impressions; like page; page views, Post Reach

-              FACEBOOK INSIGHT

-              INSTAGRAM INSIGHT

-              LINKEDIN ANALYTICS

-              KEYHOLE

-              BUFFER

-              HOOTSUITE

-              SOCIAL BAKERS           


Contents

The course deals with all the main topics associated with consumer behaviour on-line e with methods, strategies and analytics applied to social media. 

Detailed program

Prerequisites

None

Teaching methods

E-learning

Assessment methods

Oral Examination

Textbooks and Reading Materials

Lecture slides and articles published on the platform

Semester

second semester

Teaching language

italian

Enter

Key information

Field of research
SECS-P/08
ECTS
6
Term
First semester
Activity type
Mandatory to be chosen
Course Length (Hours)
48
Language
English

Staff

    Teacher

  • Nadia Olivero
    Nadia Olivero

Students' opinion

View previous A.Y. opinion

Bibliography

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Enrolment methods

Manual enrolments
Self enrolment (Student)

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