- Sociology
- Master Degree
- Turismo, Territorio e Sviluppo Locale [F4901N]
- Courses
- A.A. 2022-2023
- 1st year
- English for Tourism
- Summary
Course Syllabus
Obiettivi formativi
Obiettivo formativo primario del corso è portare gli studenti a raggiungere una maturità linguistica tale da permettere loro di affrontare sia lo studio di testi accademici e di divulgazione in lingua, sia una conversazione contestualizzata all’ambito professionale. Particolare importanza ha l’espressione in lingua dei concetti studiati e della rielaborazione degli stessi con formazione di opinioni strutturate e sostenute da argomenti adeguati, proprietà di linguaggio, nonché un registro linguistico formale. Il corso si concentra quindi sullo sviluppo di tutte le abilità richieste da una conoscenza completa di una lingua straniera: comprensione e produzione sia orale che scritta.
Contenuti sintetici
Il corso si sviluppa su tre macro aree:
- Insegnamento della grammatica inglese necessaria a raggiungere un livello B2 (Independent User).
- Approfondimento della terminologia propria dell’ambito turistico attraverso la lettura e la visione di materiale autentico ed attuale.
- Sviluppo di capacità espressive critiche in lingua.
Programma esteso
Grammatica Inglese - livello B2
Reading and listening
Parlare di turismo
Il linguaggio del turismo
Presentazioni e public speaking
Prerequisiti
Livello di lingua pari a B1. Sufficienti abilità formative di logica e cultura turistica e ragionevoli capacità di apprendimento, di scrittura e di comunicazione orale.
Metodi didattici
Lezioni frontali in cui verranno illustrati ed esaminati materiali autentici e verranno proposte attività interattive. Si consiglia la partecipazione attiva degli studenti.
Modalità di verifica dell'apprendimento
Esame scritto sulla piattaforma esami online di e-learning (multiple choice, T or F, completamento, ecc.) e un lavoro di gruppo da presentare e discutere in aula.
Non frequentanti: Esame scritto sulla piattaforma esami online di e-learning (multiple choice, T or F, completamento, ecc.). Possibilità di orale integrativo facoltativo su un progetto da preparare.
Testi di riferimento
Strutt P., English for International Tourism, Upper Intermediate Coursebook, New Edition, Pearson Longman, ISBN: 9781447923916
Maci S., English Tourism Discourse, Hoepli, ISBN: 9788820399429
Eventuali altri materiali verranno pubblicati dalla docente sulla pagina e-learning.
Sustainable Development Goals
Learning objectives
The primary educational objective of the course is to guide and motivate students, and to give them the tools to continue studying autonomously even after the course is finished. Students will be taught how to deal with both the study of academic and commercial texts, and to hold a conversation contextualized to the professional sphere. The teaching approach aims to improve the students’ skills to form, re-elaborate and express both new concepts and structured opinions with accuracy and fluency. The course therefore focuses on the development of all the skills required by a complete knowledge of a foreign language: both oral and written comprehension and production.
Contents
The course revolves around three macro areas:
- English Grammar (Upper Intermediate - B2 level)
- Detailed study of the lexicon of the tourism sector by reading and viewing authentic and up-to-date material.
- Development of critical expression abilities
Detailed program
English language – full B2 level (Upper Intermediate)
Reading and listening about tourism
Talking about tourism
Tourism jargon
Presentation skills and Public Speaking
Prerequisites
Knowledge of Italian grammar and B1 English level.
Sufficient academic knowledge of the tourism sector, culture, and reasonable skills in learning, writing and oral communication.
Teaching methods
Lectures in which real-world materials will be showed and analysed; interactive tasks will be organised. Students are supposed to actively participate during the lessons.
Assessment methods
Written exam on the online e-learning exam platform (multiple choice, T or F, completion, etc.) and one group project to be presented and discussed during the course.
Not attending students: Written exam on the e-learning online exam platform (multiple choice, T or F, completion, etc. Possibility to sit a supplementary oral exam on a project to be prepared in advance.
Textbooks and Reading Materials
Strutt P., English for International Tourism, Upper Intermediate Coursebook, New Edition, Pearson Longman, ISBN: 9781447923916
Maci S., English Tourism Discourse, Hoepli, ISBN: 9788820399429
Any other material will be shared on the e-learning platform by the teacher.
Sustainable Development Goals
Key information
Staff
-
Paola Tosi