Skip to main content
If you continue browsing this website, you agree to our policies:
  • Condizioni di utilizzo e trattamento dei dati
Continue
x
e-Learning - UNIMIB
  • Home
  • Calendar
  • My Media
  • More
Listen to this page using ReadSpeaker
You are currently using guest access
 Log in
e-Learning - UNIMIB
Home Calendar My Media
Percorso della pagina
  1. Sociology
  2. Master Degree
  3. Turismo, Territorio e Sviluppo Locale [F4902N - F4901N]
  4. Courses
  5. A.A. 2022-2023
  6. 1st year
  1. English for Tourism
  2. Summary
Insegnamento Course full name
English for Tourism
Course ID number
2223-1-F4901N111
Course summary SYLLABUS

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
Export

Obiettivi formativi

Obiettivo formativo primario del corso è portare gli studenti a raggiungere una maturità linguistica tale da permettere loro di affrontare sia lo studio di testi accademici e di divulgazione in lingua, sia una conversazione contestualizzata all’ambito professionale. Particolare importanza ha l’espressione in lingua dei concetti studiati e della rielaborazione degli stessi con formazione di opinioni strutturate e sostenute da argomenti adeguati, proprietà di linguaggio, nonché un registro linguistico formale. Il corso si concentra quindi sullo sviluppo di tutte le abilità richieste da una conoscenza completa di una lingua straniera: comprensione e produzione sia orale che scritta.

Contenuti sintetici

Il corso si sviluppa su tre macro aree:

  1. Insegnamento della grammatica inglese necessaria a raggiungere un livello B2 (Independent User).
  2. Approfondimento della terminologia propria dell’ambito turistico attraverso la lettura e la visione di materiale autentico ed attuale.
  3. Sviluppo di capacità espressive critiche in lingua.

Programma esteso

Grammatica Inglese - livello B2
Reading and listening
Parlare di turismo
Il linguaggio del turismo
Presentazioni e public speaking

Prerequisiti

Livello di lingua pari a B1. Sufficienti abilità formative di logica e cultura turistica e ragionevoli capacità di apprendimento, di scrittura e di comunicazione orale.

Metodi didattici

Lezioni frontali in cui verranno illustrati ed esaminati materiali autentici e verranno proposte attività interattive. Si consiglia la partecipazione attiva degli studenti.

Modalità di verifica dell'apprendimento

Esame scritto sulla piattaforma esami online di e-learning (multiple choice, T or F, completamento, ecc.) e un lavoro di gruppo da presentare e discutere in aula.

Non frequentanti: Esame scritto sulla piattaforma esami online di e-learning (multiple choice, T or F, completamento, ecc.). Possibilità di orale integrativo facoltativo su un progetto da preparare.

Testi di riferimento

Strutt P., English for International Tourism, Upper Intermediate Coursebook, New Edition, Pearson Longman, ISBN: 9781447923916

Maci S., English Tourism Discourse, Hoepli, ISBN: 9788820399429

Eventuali altri materiali verranno pubblicati dalla docente sulla pagina e-learning.

Sustainable Development Goals

CONSUMO E PRODUZIONE RESPONSABILI
Export

Learning objectives

The primary educational objective of the course is to guide and motivate students, and to give them the tools to continue studying autonomously even after the course is finished. Students will be taught how to deal with both the study of academic and commercial texts, and to hold a conversation contextualized to the professional sphere. The teaching approach aims to improve the students’ skills to form, re-elaborate and express both new concepts and structured opinions with accuracy and fluency. The course therefore focuses on the development of all the skills required by a complete knowledge of a foreign language: both oral and written comprehension and production.

Contents

The course revolves around three macro areas:

  1. English Grammar (Upper Intermediate - B2 level)
  2. Detailed study of the lexicon of the tourism sector by reading and viewing authentic and up-to-date material.
  3. Development of critical expression abilities

Detailed program

English language – full B2 level (Upper Intermediate)
Reading and listening about tourism
Talking about tourism
Tourism jargon
Presentation skills and Public Speaking

Prerequisites

Knowledge of Italian grammar and B1 English level.
Sufficient academic knowledge of the tourism sector, culture, and reasonable skills in learning, writing and oral communication.

Teaching methods

Lectures in which real-world materials will be showed and analysed; interactive tasks will be organised. Students are supposed to actively participate during the lessons.

Assessment methods

Written exam on the online e-learning exam platform (multiple choice, T or F, completion, etc.) and one group project to be presented and discussed during the course.

Not attending students: Written exam on the e-learning online exam platform (multiple choice, T or F, completion, etc. Possibility to sit a supplementary oral exam on a project to be prepared in advance.

Textbooks and Reading Materials

Strutt P., English for International Tourism, Upper Intermediate Coursebook, New Edition, Pearson Longman, ISBN: 9781447923916

Maci S., English Tourism Discourse, Hoepli, ISBN: 9788820399429

Any other material will be shared on the e-learning platform by the teacher.

Sustainable Development Goals

RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION
Enter

Key information

Field of research
L-LIN/12
ECTS
8
Term
Second semester
Activity type
Mandatory
Course Length (Hours)
56
Degree Course Type
2-year Master Degreee
Language
English

Staff

    Teacher

  • PT
    Paola Tosi

Students' opinion

View previous A.Y. opinion

Bibliography

Find the books for this course in the Library

Enrolment methods

Manual enrolments
Self enrolment (Student)

Sustainable Development Goals

RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION - Ensure sustainable consumption and production patterns
RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION

You are currently using guest access (Log in)
Policies
Get the mobile app
Powered by Moodle
© 2025 Università degli Studi di Milano-Bicocca
  • Privacy policy
  • Accessibility
  • Statistics