Skip to main content
If you continue browsing this website, you agree to our policies:
  • Condizioni di utilizzo e trattamento dei dati
Continue
x
e-Learning - UNIMIB
  • Home
  • My Media
  • More
Listen to this page using ReadSpeaker
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Italiano ‎(it)‎
 Log in
e-Learning - UNIMIB
Home My Media
Percorso della pagina
  1. Medicine and Surgery
  2. Bachelor Degree
  3. Terapia della Neuro e Psicomotricità dell'Età Evolutiva [I0202D]
  4. Courses
  5. A.A. 2023-2024
  6. 3rd year
  1. Professional and Educational Responsibility and Health System Management
  2. Summary
Insegnamento con unità didattiche Course full name
Professional and Educational Responsibility and Health System Management
Course ID number
2324-3-I0202D130
Course summary SYLLABUS

Blocks

Skip Teaching units

Teaching units

Course full name Statistics for Research Course ID number 2324-3-I0202D130-I0202D059M
Course summary SYLLABUS
Course full name Occupational Medecine Course ID number 2324-3-I0202D130-I0202D060M
Course summary SYLLABUS
Course full name Economy and Management 1 Course ID number 2324-3-I0202D130-I0202D122M
Course summary SYLLABUS
Course full name Economy and Management 2 Course ID number 2324-3-I0202D130-I0202D123M
Course summary SYLLABUS

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
Export

Obiettivi

Il modulo si propone di rendere lo studente in grado di:

  • Leggere con spirito critico la letteratura scientifica che presenti analisi statistiche descrittive e inferenziali
  • Avere una conoscenza di base solida per essere coinvolto nella concezione e realizzazione di studi in campo psicologico
  • Avere una conoscenza degli elementi di base della Medicina del Lavoro e del sistema di prevenzione in ambito occupazionale, degli aspetti principali dei rischi professionali, con particolare riferimento all'ambito sanitario, al fine di prevenire lo sviluppo di malattie professionali
  • Avere una conoscenza di base di economia e organizzazione aziendale

Contenuti sintetici

Indicati nel syllabus di ciascun modulo.

Programma esteso

Indicato nel syllabus di ciascun modulo.

Prerequisiti

Indicati nel syllabus di ciascun modulo.

Modalità didattica

Lezioni frontali, esercitazioni, video clip, quiz.

Materiale didattico

Indicato nel syllabus di ciascun modulo.

Si raccomanda agli studenti di iscriversi a tutte le pagine elearning (quella del corso, quelle dei moduli).

Periodo di erogazione dell'insegnamento

Secondo Semestre.

Modalità di verifica del profitto e valutazione

Quiz a risposta singola con 4/5 risposte di cui una sola esatta
Prova orale su valutazione dei docenti
Verrà valutata la correttezza e coerenza delle risposte rispetto al quesito richiesto.
Non ci valutazioni in itinere

Orario di ricevimento

Su appuntamento, previo contatto email con i docenti.

Sustainable Development Goals

SALUTE E BENESSERE | ISTRUZIONE DI QUALITÁ | PARITÁ DI GENERE | LAVORO DIGNITOSO E CRESCITA ECONOMICA
Export

Aims

The module aims to make the student able to:

  • To read with a critical spirit the scientific literature that presents descriptive and inferential statistical analyzes
  • Have a solid basic knowledge to be involved in the design and implementation of studies in the psychological field
  • Have a knowledge of the basic elements of Occupational Medicine and the prevention system in the occupational field, of the main aspects of occupational risks, with particular reference to the health sector, in order to prevent the development of occupational diseases
  • Have a basic knowledge of economics and business organization

Contents

Listed in the syllabus of each segment.

Detailed program

Listed in the syllabus of each segment.

Prerequisites

Listed in the syllabus of each segment.

Teaching form

Standard classes, exercises, video clip, quiz.

Textbook and teaching resource

Listed in the syllabus of each segment.

Students are recommended to subscribe to all the e-learning pages (the one of the course, those of the modules).

Semester

Second Semester

Assessment method

Multiple choice test comprising 4/5 questions with only one correct answer
Oral test (optional, on evaluation of the teacher )
The correctness and consistency of the answers with respect to the question asked will be evaluated.
There are no ongoing evaluations

Office hours

Under request, via email contact with the instructors.

Sustainable Development Goals

GOOD HEALTH AND WELL-BEING | QUALITY EDUCATION | GENDER EQUALITY | DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH
Enter

Key information

ECTS
4
Term
Second semester
Activity type
Mandatory
Course Length (Hours)
36
Degree Course Type
Degree Course
Language
Italian

Students' opinion

View previous A.Y. opinion

Bibliography

Find the books for this course in the Library

Enrolment methods

Manual enrolments
Guest access

Sustainable Development Goals

GOOD HEALTH AND WELL-BEING - Ensure healthy lives and promote well-being for all at all ages
GOOD HEALTH AND WELL-BEING
QUALITY EDUCATION - Ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all
QUALITY EDUCATION
GENDER EQUALITY - Achieve gender equality and empower all women and girls
GENDER EQUALITY
DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH - Promote sustained, inclusive and sustainable economic growth, full and productive employment and decent work for all
DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH

You are not logged in. (Log in)
Policies
Get the mobile app
Powered by Moodle
© 2025 Università degli Studi di Milano-Bicocca
  • Privacy policy
  • Accessibility
  • Statistics