- Sociology
- Master Degree
- Turismo, Territorio e Sviluppo Locale [F4901N]
- Courses
- A.A. 2023-2024
- 1st year
- English for Tourism
- Summary
Course Syllabus
Obiettivi formativi
Obiettivo formativo primario del corso è portare gli studenti a raggiungere una maturità linguistica tale da permettere loro di affrontare sia lo studio di testi accademici e di divulgazione in lingua, sia una conversazione contestualizzata all’ambito professionale. Particolare importanza ha l’espressione in lingua dei concetti studiati e della rielaborazione degli stessi con formazione di opinioni strutturate e sostenute da argomenti adeguati, proprietà di linguaggio, nonché un registro linguistico formale. Il corso si concentra quindi sullo sviluppo di tutte le abilità richieste da una conoscenza completa di una lingua straniera: comprensione e produzione sia orale che scritta.
Contenuti sintetici
Il corso si sviluppa su tre macro aree:
- Insegnamento della grammatica inglese necessaria a raggiungere un livello C1 nelle competenze passive (listening and reading) e B2 nelle competenze attive (speaking and writing).
- Approfondimento della terminologia propria dell’ambito turistico attraverso la lettura e la visione di materiale autentico ed attuale sui temi che caratterizzano il settore turistico italiano ed estero e i settori satelliti.
- Sviluppo di capacità espressive critiche in lingua.
Programma esteso
Grammatica Inglese - livello B2- C1
Reading and listening
Parlare di turismo
Il linguaggio del turismo
Presentazioni e public speaking
Prerequisiti
Livello di lingua pari a B1+. Sufficienti abilità formative di logica e cultura turistica e ragionevoli capacità di apprendimento, di scrittura e di comunicazione orale.
Metodi didattici
Lezioni frontali in cui verranno illustrati ed esaminati materiali autentici e verranno proposte attività interattive. Si consiglia la partecipazione attiva degli studenti.
Modalità di verifica dell'apprendimento
Esame scritto sulla piattaforma esami online di e-learning (multiple choice, T or F, completamento, ecc.) e un progetto multimediale da consegnare.
Non frequentanti: Esame scritto sulla piattaforma esami online di e-learning (multiple choice, T or F, completamento, ecc.) e un progetto multimediale da consegnare.
Possibilità di orale integrativo facoltativo se si desidera alzare il voto conseguito.
Testi di riferimento
Libro di testo:
Language Hub, Advanced, student's book, by J. Day, g. Skerritt, Macmillan Education,
ISBN 9781380017505
Eventuali altri materiali verranno pubblicati dalla docente sulla pagina e-learning.
Sustainable Development Goals
Learning objectives
The primary educational objective of the course is to guide and motivate students, and to give them the tools to continue studying autonomously even after the course is finished. Students will be taught how to deal with both the study of academic and commercial texts, and to hold a conversation contextualized to the professional sphere. The teaching approach aims to improve the students’ skills to form, re-elaborate and express both new concepts and structured opinions with accuracy and fluency. The course therefore focuses on the development of all the skills required by a complete knowledge of a foreign language: both oral and written comprehension and production.
Contents
The course revolves around three macro areas:
- English Grammar and syntax to get to level C1 in receptive skills (listening and reading) and level B2 in productive skills (speaking and writing).
- Detailed study of the lexicon of the tourism sector by reading and viewing authentic and up-to-date material on issues that characterize Italian and foreign tourism and revolving industries.
- Development of critical expression abilities
Detailed program
English language – B2 - C1
Reading and listening about tourism
Talking about tourism
Tourism jargon
Presentation skills and Public Speaking
Prerequisites
Knowledge of Italian grammar and B1+ English level.
Sufficient academic knowledge of the tourism sector, culture, and reasonable skills in learning, writing and oral communication.
Teaching methods
Lectures in which real-world materials will be showed and analysed; interactive tasks will be organised. Students are supposed to actively participate during the lessons.
Assessment methods
Written exam on the online e-learning exam platform (multiple choice, T or F, completion, etc.) and one multimedia project on tourism to be delivered.
Not attending students: Written exam on the e-learning online exam platform (multiple choice, T or F, completion, etc.) and one multimedia project on tourism to be delivered.
Possibility to sit a supplementary oral exam if dissatisfied with the mark achieved.
Textbooks and Reading Materials
Textbook:
Language Hub, Advanced, student's book, by J. Day, g. Skerritt, Macmillan Education,
ISBN 9781380017505
Any other material will be shared on the e-learning platform by the teacher.
Sustainable Development Goals
Key information
Staff
-
Paola Tosi