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  1. Economics
  2. Master Degree
  3. Management e Design dei Servizi [F6303M - F6302N]
  4. Courses
  5. A.A. 2024-2025
  6. 2nd year
  1. Social Media Analytics
  2. Summary
Insegnamento Course full name
Social Media Analytics
Course ID number
2425-2-F6302N046
Course summary SYLLABUS

Course Syllabus

  • Italiano ‎(it)‎
  • English ‎(en)‎
Export

Obiettivi formativi

Il corso individua due ambiti di obiettivi distinti e complementari.

In primo luogo gli studenti acquisiranno una conoscenza approfondita delle dinamiche psicologiche e di mercato che spiegano il comportamento del consumatore on-line:

  • Dalla Computer Mediated Communication ai Social Networks

  • Percezione del rischio e Fiducia

  • Privacy concerns e self-disclosure

  • On-line decision making e e-commerce

  • User generated content

  • On-line communities

  • L'impatto dei social media sugli acquisti

La seconda parte del corso approfondisce i temi della strategia applicata ai social media e degli strumenti di analisi

Social networks e persuasione

L''uso dei social networks per misurare la consumers’ brand perception

Influencers, consumers and celebrities endorsements

Content Analysis dei Social Networks

Social Networks etnography

Polarizzazione, fake news e reputazione del brand

E-WOM

Contenuti sintetici

Il corso individua due ambiti di obiettivi distinti e complementari.

In primo luogo gli studenti acquisiranno una conoscenza approfondita delle dinamiche psicologiche e di mercato che spiegano il comportamento del consumatore on-line. La seconda parte del corso è invece dedicata alle strategie persuasive e agli strumenti di marketing applicati ai social media

Programma esteso

see course page

Prerequisiti

Nessuno

Metodi didattici

Le lezioni prevedono didattica erogativa e didattica interattiva. In particolare, il 30% delle lezioni saranno lezioni frontali mentre il 70% lezioni interattive, attraverso analisi di papers, case studies e lavori di gruppo. Le le lezioni potranno prevedere lezioni a distanza per un massimo del 10% del monte ore totale.

Modalità di verifica dell'apprendimento

esame scritto con domande chiuse e domande aperte

Testi di riferimento

Il materiale di studio è basato sulle slides del corso più gli articoli scientifici oggetto di analisi durante il corso. Tutto il materiale sarà caricato sulla piattaforma. 

Periodo di erogazione dell'insegnamento

primo semestre

Lingua di insegnamento

english

Sustainable Development Goals

CONSUMO E PRODUZIONE RESPONSABILI
Export

Learning objectives

FUNDAMENTALS OF CONSUMER ON-LINE BEHAVIOUR

  • From Computer Mediated Communication to Social Networks

  • Risk perception and trust

  • Privacy concerns and self-disclosure

  • On-line decision making and e-commerce

  • User generated content

  • On-line communities

  • The impact of social media on consumer purchases

SOCIAL MEDIA STRATEGY

Social networks and persuasion

Using social networks to measure consumers’ brand perception

Influencers, consumers and celebrities endorsements

Content Analysis of Social Networks

Social Networks etnography

Polarization, fake news and brand reputation

E-WOM

Contents

The course deals with all the main topics associated with consumer behaviour on-line e with methods and marketing strategies applied to social media

Detailed program

see course page

Prerequisites

None

Teaching methods

The lessons include didactic teaching and interactive teaching. In particular, 30% of the lessons will be frontal while 70% will be interactive lessons, through analysis of papers, case studies and group work. Lessons may include distance learning for a maximum of 10% of the total number of hours.

Assessment methods

written examination with closed and open questions

Textbooks and Reading Materials

The study material is based on the course slides plus the scientific articles analyzed during the course. All material will be uploaded to the platform.

Semester

first semester

Teaching language

english

Sustainable Development Goals

RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION
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Key information

Field of research
SECS-P/08
ECTS
6
Term
First semester
Activity type
Mandatory to be chosen
Course Length (Hours)
48
Degree Course Type
2-year Master Degreee
Language
English

Staff

    Teacher

  • Nadia Olivero
    Nadia Olivero

Students' opinion

View previous A.Y. opinion

Bibliography

Find the books for this course in the Library

Enrolment methods

Manual enrolments
Self enrolment (Student)

Sustainable Development Goals

RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION - Ensure sustainable consumption and production patterns
RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION

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